Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Strängnäs kommun utvecklar individen, verksamheten och samhället! Våra 2 000 medarbetare verkar i en dynamisk organisation som gärna prövar nya vägar för att nå sina mål.
Kommunens 33 000 invånare bor i attraktiva tätorter som Strängnäs, Mariefred, Åker och Stallarholmen, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär. Till Stockholm tar du dig på mindre än en timme.



Du kommer att tillhöra, Teknik och servicekontoret, Stadsmiljöenheten med placering på Vältstigen i Strängnäs.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att administrera
- markupplåtelse- och torghandelstillstånd
- samordningen av allmänhetens frågor
- fakturahantering
- verksamhetsredovisningen
- godsmottagning
Du kommer också att vara sekreterare i Trafiksäkerhetsrådet på kvällstid 4ggr/år

KVALIFIKATIONER
Genomförd gymnasieutbildning inom administration/ekonomi.
Mycket goda kunskaper i officepaketet.
Meriterande är kunskaper i LEX, Proceedo och Raindance
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Du är självgående, har god samarbetsförmåga samt är strukturerad och bra på att kommunicera även i stressiga situationer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Hans Axelsson
0152-29250
Vision Barbro Karlsson
0152-29191
Kommunal Maja Wennerberg
0152-29192
Kommunal Jessica Bjur
0152-29192
Kontorschef Lars Ekström
0152 292 06
HR-specialist Katharina Andersson
0152 293 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Strängnäs kommun, Teknik- och servicekontor STRÄNGNÄS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast, efter överenskommelse, upphör: 2015-04-07
  • Publicerat: 19 mars 2014

Besöksadress

Nygatan 10 64580 Strängnäs
None

Postadress

None
STRÄNGNÄS, 64580

Liknande jobb


18 november 2024

18 november 2024

Två amanuenser i maskinteknik

Två amanuenser i maskinteknik

18 november 2024