OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett av våra kundföretag som jobbar med högteknologiska produkter som avancerade, bärbara och oberoende system för kommunikation, ledning och positionering söker vi nu en administrativ assistent. På företaget arbetar sex personer och då företaget har såväl engelskspåkiga kunder som personal är engelskan det språk som används på företaget. Dina arbetsuppgifter kommer vara att avlasta ekonomifunktionen med lättare uppgifter, som att registrera data i företagets arkivsystem, förbereda betalning och fakturering, organisera digital och skriftlig information, samt assistera ekonomiansvarig och administrativ chef med övriga administrativa arbetsuppgifter som kan uppkomma. På sikt kommer du ansvara för att bygga upp ett arkiveringssystem. Arbetet innebär även andra förekommande arbetsuppgifter på företaget som att ta hand om företagets post, beställa kontorsmaterial, och förbereda och boka upp möten och konferenser. Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba administrativt och som har goda datakunskaper, eftersom du kommer att ansvara för att systematisera arkiveringsrutinerna digitalt. Du har 1-3 års erfarenhet av att jobba med administrativa sysslor, gärna i ett mindre företag. Arbetsuppgifterna kräver att du behärskar officepaketet till fullo, samt har lätt för att sätta dig in i nya affärssystem. Vidare är du mycket välorganiserad och systematisk i ditt arbete. Du är ordningssam, ansvarsfull och serviceinriktad. Du har en vilja att lära dig nya saker och ett intresse för teknik. Företagsspråket är engelska och då det även förekommer kontakt med kunder och leverantörer från andra länder är det viktigt att du till fullo känner dig bekväm med engelskan.