Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens drygt 38.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Sektor lärande omfattar verksamheterna förskola/familjedaghem, skolbarnomsorg, grundskola, gymnasium, särskola, vuxenutbildning, biliotek, kultur- och fritid. Du kommer att arbeta på den administrativa avdelningen som omfattar ekonomi, administration, IKT och planering.

ARBETSUPPGIFTER
Till administrationen söker vi nu en kundfokuserad assistent som ska ge service till våra medborgare och verksamheter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att ge service via telefon och mail samt registrera barn- och elevuppgifter i vårt verksamhetssystem ProCapita. Du sköter registrering av ansökningar, placeringar, schema samt administrerar utskick av platserbjudande och fakturering av barnomsorgsavgifter.

Lerums kommun har infört självservice för vårdnadshavare via e-tjänster inom barn- och skolbarnomsorg.

KVALIFIKATIONER
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs med att ge god service och ha "många bollar i luften" samt kan hantera arbetsuppgifter med hög integritet.

Arbetet kräver att du är strukturerad, noggrann och flexibel samtidigt som du måste trivas med att ha många kontakter. Du behöver snabbt kunna sätta dig in i befintliga regelverk och förstå processerna vi jobbar med. Intresse av att driva arbetet framåt och se möjligheter till utveckling är också viktiga egenskaper.

Eftersom tjänsten innebär hantering av ansökningar och dokument ser vi gärna att du har kännedom om lagar och förordningar som berör offentlig förvaltning samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot administration samt några års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Erfarenhet av att arbeta i ProCapita är meriterande. Du måste ha mycket god datorvana.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie F Nilsson
0302-522363
Gunilla Nilsdorff
0302-52 20 87
Ulla Smedberg
0302-52 16 52
Gunilla Henningsson
073-684 10 84
Enhetschef Martin Wikman
0302-521610
Ulla Smedberg, Vision
0302-521652
Verksamhetschef Gunilla Nilsdorff
0302-52 20 87
Controller Marie F Nilsson
0302-52 23 63
Planeringsledare administration Martin Wikman
0302-521610
Administrativ chef Gunilla Nilsdorff
0302-52 20 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun, Administrativ enhet Lerum
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, upphör: Möjlighet till förlängning.
  • Publicerat: 21 mars 2014

Besöksadress

Brobacken 1 Lerum
None

Postadress

None
Lerum, 44380

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024