Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.Arbetsuppgifter

Du kommer tillsammans med övriga kollegor att bemanna mottagningsenhetens reception. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Arbetet innebär daglig kontakt med asylsökande, interna och externa parter.

Utöver receptionsbemanning är vanligt förekommande arbetsuppgifter post, diariehantering, arkivvård, resebokningar, telefonkontakter och ge information till asylsökande.

Kvalifikationer/meriter

Vi söker dig som har utbildning på minst gymnasienivå och har erfarenhet av att arbeta med administration.

Du bör ha ha god datorvana och goda färdigheter i Office-paketet.

Som person är du strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och är beredd att hjälpa till där det behövs.

Du är serviceinriktad, positiv och engagerad i ditt sätt samt prestigelös.

Du trivs med att ha eget ansvar och har förmåga att jobba i ett team.

Att ge service är en naturlig del i arbetet och det gäller att ha en hög servicenivå trots högt arbetstempo.

Det är meriterande om du har erfarenhet av hur man professionellt möter människor i olika livssituationer.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.

 

B-körkort är ett krav.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
 

Upplysningar

Vi söker en assistenttjänst som är tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Omfattning: Heltid.

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Tillträde efter överenskommelse.

Stationeringsort: Kristianstad.

Kontaktperson:

Ingegerd Thorell, bitr.enhetschef 010-48 54587, ingegerd.thorell@migrationsverket.se

Fackliga kontaktpersoner

SACO, Annika Zbasnik 010- 48 51247

ST, Petronella Kemi 010-48 58504

Ansökan

Välkommen med din ansökan och meritförteckning till Migrationsverket senast den 11 april 2014.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem ReachMee.

 
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket Norrköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 4 april 2014

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024