Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien.På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager.Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Lund, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag.Varje dag går runt 365.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher.Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen.Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega.Det går bra för Randstad och därför behöver vi förstärka vår organisation med en administrativ assistent inom bemanningsverksamheten.Tjänsten är placerad på vårt kontor i Stockholm.Detta är ett perfekt tillfälle för Dig som studerar PA- eller ekonom utbildning på universitetet och vill arbeta praktiskt med vad du läser samt tjäna extra pengar under din studietid.Arbetsuppgifter[ Som administrativ assisten kommer du att arbeta tillsammans med våra konsultchefer, vara behjälplig med administration kring våra konsulter, vilket bla innebär orderläggning, boka ut personal på uppdrag, tidrapportering, frånvarohantering.Du kommer även vara behjälplig med att söka efter personal och boka in för intervju samt vara delaktig i kundprojekt på plats.Utbildning/Erfarenhet För att trivas som administrativ assistent hos oss är det viktigt att du har ett gott ordningssinne och ett stort personligt engagemang.Du är en problemlösare, trivs med sociala kontakter och är villig att bidra till Randstads framtida utveckling.Vi ser att du har gymnasiekompetens och idag studerar du på högskola, har ett eller två år kvar på din utbildning.[Vi vill att du börjar på heltid under sommaren för att under hösten fortsätta arbeta på timmar.Kökort: Vi ser gärna att du har B-körkort Personliga egenskaper Eftersom det är en tjänst med varierande arbetsuppgifter krävs det att du är målinriktad, strukturerad, flexibel i ditt tänk och arbetssätt samt har goda administrativa kunskaper.Trots att vi är ett av världens största bemanningsföretag värdesätter vi det lilla företagets sätt att arbeta, där en nära och personlig relation till både anställda och kunder är viktig för oss.Vi värdesätter de kvaliteer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Maria Osihn
+46 86939431
Kristin Bernström
+46 729889024
Carin Wall
072 988 90 07
Jonna Blom
+46 72 988 90 42
Johanna Stigedahl
+46 72 988 90 49, +46 72 988 90 49
Peter Engström
+46 (0)12-2269035, +46 (0)72 988 90 35
Peter Engström
08-693 94 17
Johan Dahlén

Joakim Pergefors Eriksson
+46 729889051, +46 729889051

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 30 april 2008
  • Ansök senast: 14 maj 2008

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024