OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akutkliniken i Norrköping är öppen dygnet runt för patienter med medicinska, kirurgiska och ortopediska sjukdomstillstånd. Akutmottagningen handlägger patienter med akuta allvarliga sjukdomstillstånd och skador som kräver omedelbart omhändertagande. Vi tar årligen emot ca 45 000 patienter. Till kliniken hör även en Akutvårdsavdelning, AVA. Sekretariatet som arbetar mot akutkliniken är samlad under en enhetschef. Kliniken är i ett förändrings- och förbättringsarbete med införande av ett moderniserat arbetssätt. Under 2017 kommer vi att flytta in i nya fräscha lokaler.
Arbetsbeskrivning
Du är vårdadministratör som främst kommer arbeta med verksamhetsadministration vilket innebär att vara behjälplig med schemafrågor, lösa korttidsfrånvaro, skriva protokoll mm. Dina främsta datastöd är Heroma samt Officeprogrammet. Du kommer arbeta nära klinikens andra administratör, chefer och medarbetare. Om du trivs i en flexibel, professionell och utvecklande miljö där service är av yttersta vikt, är detta något för dig. Tjänsten är heltid med arbetstid dagtid mån-fre. Utbildning och erfarenhet Du har examen inom läkarsekreterare/vårdadministratörsyrket och har relevant arbetslivserfarenhet. Meriterande är att du har erfarenhet av arbete i Heroma och i Officeprogrammet.
Personliga egenskaper
Som person är du flexibel, noggrann, strukturerad och har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbeta på ett effektivt sätt utifrån verksamhetens mål och ramar. Du är stresstålig och arbetar bra tillsammans med andra människor, har god servicekänsla samt lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställning och information
Tjänsten är ett föräldravikariat under ca 1,5 år med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Kristina Davidsson, 010-104 50 63.
Administratör Frida Arlehed, 010-104 41 31.
Administratör Linda Svensk, 010-104 36 11.
Facklig företrädare för Vision är Malin Karlsson, malin.t.karlsson@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 25 september 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48