Administrativ assistent, Akutkliniken

Arbetsbeskrivning

Akutkliniken i Norrköping är öppen dygnet runt för patienter med medicinska, kirurgiska och ortopediska sjukdomstillstånd. Akutmottagningen handlägger patienter med akuta allvarliga sjukdomstillstånd och skador som kräver omedelbart omhändertagande. Vi tar årligen emot cirka 45 000 patienter. Till kliniken hör även en Akutvårdsavdelning, AVA. Sekretariatet som arbetar mot akutkliniken är samlad under en enhetschef. Kliniken är i ett förändrings- och förbättringsarbete med införande av ett moderniserat arbetssätt. Under 2017 kommer vi flytta in i nya fräscha lokaler.

Arbetsbeskrivning
Du kommer arbeta med klinikens administration vilket bland annat innebär att vara behjälplig med schemafrågor, lösa korttidsfrånvaro, skriva protokoll med mera. Dina främsta datastöd är Heroma samt Officeprogrammet. Du kommer arbeta nära klinikens andra administratör, chefer och medarbetare. Om du trivs i en miljö där service är av yttersta vikt men ingen dag är den andra lik, är detta något för dig.

Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad undersköterska, läkarsekreterare eller vårdadministratör. Önskvärt är att du har erfarenhet av arbete i Heroma och i Officeprogrammet.

Personliga egenskaper
För att trivas och passa för rollen har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar. Du är naturligt mycket serviceinriktad. Du tar initiativ och uppnår resultat och är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du ser möjligheter i förändringar och kan lätt ställa om och prioritera utifrån vad som är viktigast för stunden. Det är av stor vikt att du kan arbeta bra med andra runt omkring dig. Du behöver dessutom vara flexibel, stresstålig och strukturerad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du kommer få en bra introduktion och interna utbildningar som behövs för att känna dig trygg med arbetsuppgifterna.

Anställning och information
Tjänsten är ett föräldravikariat under cirka 1,5 år med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är heltid med arbetstid dagtid måndag-fredag.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Kristina Davidsson, 010-104 50 63.

Administratör Frida Arlehed, 010-104 41 31.

Administratör Linda Svensk, 010-104 36 11.

Fackliga företrädare för Vision ärMalin Karlsson, malin.t.karlsson@regionostergotland.se

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 25 oktober 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland Finspång
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 oktober 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024