Administrativ assistent, Barn och ungdomsenheten, Myndighethetsutövning

Arbetsbeskrivning

Nässjö kommun har en sammanhållen socialförvaltning med helhetsansvar inom socialtjänstområdet och arbetar under mottot "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet vid varje möte." Organisationen är uppdelad i en myndighetsdel och i olika verkställighetsdelar. Till myndighetsdelen hör Barn och ungdomsenheten som består av myndighetsutövning och öppenvård riktad till barn och unga 0-20 år. Enheten har 32 helårsarbetare och är organisatoriskt uppdelad i en barngrupp, en mottagnings- och ungdomsgrupp, en familjehemsgrupp, en öppenvårdsenhet, samt socionomer på familjecentral. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet där individens behov sätts i centrum. Genom vår öppenvård finns goda möjligheter att bistå familjer och enskilda med relevanta insatser. Utredningsarbetet utgår från BBIC och dokumenteras i verksamhetssystemet Treserva.

Socialförvaltningen i Nässjö kan erbjuda dig:
• Intressanta arbetsuppgifter som berör många människors vardag
• En arbetsplats med fokus på utveckling och kvalitet
• Ett bra arbetsklimat
• Flextid



ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent har du ett mångsidigt uppdrag och du arbetar i en spännande miljö i nära samarbete med socialsekreterare och chefer inom socialtjänsten. Arbetet har många kontaktytor, inom och utom organisationen. Huvudupgiften är att vara ett administrativt stöd till enhetens socialsekreterare i utredningsarbete, akthantering, diarieföring och den ekonomiska administrationen runt placeringar och uppdragstagare. I dina arbetsuppgifter ingår också att granska fakturor, göra regelbundna avstämningar i vårt verksamhetssystem Treserva och ta fram utbetalningsunderlag. Arbetsuppgifterna är varierande efter verksamhetens behov och det är stundtals ett högt tempo.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning med samhälls-/ekonomiinriktning. Vi tror att du som söker har en tidigare erfarenhet från offentlig förvaltning och kunskap om hur det är att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning som administrativ assistent eller handläggare ses som meriterande.

Du är strukturerad, noggrann, serviceinriktad och har förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar. Du är duktig på att kommunicera i såväl tal som skrift och har en stor administrativ förmåga att skapa nödvändiga rutiner för arbetet. Du har goda datakunskaper och behärskar Officepaketet samt har erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nässjö kommun, Socialförvaltningen Nässjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-06-01 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
  • Publicerat: 23 april 2015

Besöksadress

Rådhusgatan 28 Nässjö
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57132

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024