Administrativ assistent för personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 37 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Inom Omsorgsförvaltningen med ca 1200 medarbetare erbjuder vi ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår verksamhet består av omsorg om både äldre och funktionsnedsatta. Vår strävan är att omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Som administratör ingår du i verksamhetsområdet ordinärt boende och du har din arbetsplats på Läkarstigen i Sandviken. Där ingår du i en arbetsgrupp tillsammans med administrativ assistent samt enhetschefer.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en Administrativ assistent till personlig assistans/LSS. Som administrativ assistent utgör du ett stöd för enhetscheferna gällande:

* Månadsuppföljningar

* Redovisning Försäkringskassan

* Fakturering

* Uppföljning privata utförare

* Förrådsbeställningar

* Utredningar av sjuklöner från privata utförare

* Schemaläggning i timecare planering

* Personalplanering (tillgängliga turer, introduktionsplanering, referenstagning)

* Administration kring den dagliga processen kring våra medarbetare och brukare.

* Övriga administrationsuppgifter


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med lämplig utbildning och som har dokumenterad kunskap och erfarenhet av arbete inom administration. Det är meriterande med relevant högskoleutbildning samt kunskap och erfarenhet inom personlig assistans. God datavana i Timecare planering och pool, Office programmet och Procapita är meriterande.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Sök tjänsten via Sandvikens kommuns hemsida. Gå in på Lediga tjänster, klicka på rubriken Administrativ assistent för personlig assistans och sök tjänsten via den digitala länken i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen Sandviken
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 10 mars 2017

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024