OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Lidl
Lidl är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.
I oktober 2013 slog vi upp portarna till vårt nybyggda kontor och centrallager i Rosersberg! Här arbetar 160 lagermedarbetare och 30 tjänstemän för att driva Lidls expansion på den svenska marknaden vidare.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som administrativ assistent hos oss på Lidl är du den som stöttar regionens chefer med all personaladministration. Detta innebär att du hanterar korrigeringar av arbetstid för butik och lager, skriver intyg och betyg, lägger upp schemamodeller, sammanställer rekryteringsannonser, går igenom ansökningar, förbereder utbildningar, registrerar nya medarbetare i personalsystemet samt hanterar passerkort. Utöver det kommer du att sammanställa rapporter och utvärderingar.
Vilka erfarenheter söker vi?
Vi ger dig med avslutad relevant gymnasieutbildning, eller eftergymnasial utbildning med inriktning på administration/lön/rekrytering, möjligheten till ett stimulerande arbete där du blir betydelsefull för att vi ska fortsätta hålla hög kvalitet på vår administration. Vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet från detaljhandeln och liknande tjänster.
Som person är du noggrann och strukturerad och har en mycket god administrativ förmåga. Du är serviceinriktad och ett högt tempo är något som lockar dig. Du är en van användare av Microsoft Office och har du kunskaper i engelska är det meriterande för oss.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Tjänsten är ett föräldravikariat, med tillträde 1 juni 2014 tom 31 maj 2015. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademik-erförbunden.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Söka jobb online" som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Sista ansökningsdag är den 11 maj 2014. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!