Administrativ assistent (föräldravikariat)

Arbetsbeskrivning

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 170 butiker runt om i Sverige.

Avdelningen består av fyra personer och kontoret ligger i direkt anslutning till vårt centrallager i Halmstad. Då en av våra kollegor kommer att vara föräldraledig, söker vi nu dennes ersättare.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som administrativ assistent hos oss på Lidl är du den som stöttar regionens chefer med all form av personaladministration, dock främst inriktat mot utbildning. Det innebär att du kommer att planera, förbereda och koordinera utbildningstillfällen. Du kommer även att registrera medarbetare i utbildnings- och personalsystemet. Utöver det kommer du att sammanställa rapporter och utvärderingar.

Vilka erfarenheter söker vi?
Vi ser dig med avslutad relevant gymnasieutbildning, eller eftergymnasial utbildning med inriktning på administration/lön/rekrytering. Vi erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete där du får chansen att i stor utsträckning inverka på att hålla hög kvalitet på vår administration. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet från detaljhandeln eller liknande tjänster.

Som person är du noggrann och strukturerad och har en mycket god administrativ förmåga. Du är serviceinriktad och ett högt tempo är något som lockar dig. Vi förutsätter att du är en van användare av Microsoft Office. Då engelskan är vårt andra kommunikativa språk är det meriterande om du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på detta språk.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är på heltid fram till årsskiftet, med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt centrallager i Halmstad.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Ansök nu" som du hittar i annonsen på vår hemsida. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Sista ansökningsdag är den 11 maj 2016. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 28 april 2016

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024