Administrativ assistent i en internationell miljö

Administrativ assistent i en internationell miljö

Arbetsbeskrivning

Flanders Investment & Trade (FIT) är den flamländska-belgiska regeringen som främjar hållbara internationella affärer såsom export och investeringar i Flandern-baserade företag. (www.flandersinvestmentandtrade.com). Den flamländska ekonomiska representationen letar nu efter en heltidsassistent under en period av 6 månader.

Om tjänsten
Som administrativ assistent kommer du att stötta flamländska företag som exporterar till Sverige samt skandinaviska företag som vill lokalisera i Flandern. Man har mycket kontakter med belgiska tillverkare som vill etablera företagskontakter i Sverige, tillexempel chokladtillverkare och ölproducenter. I arbetet ingår mycket research bland lämpliga svenska företag och att skicka kontaktuppgifter till de belgiska företagen.

Vad kan Flandern Investment & Trade erbjuda?
• Jobb i internationell miljö
• Olika uppgifter och ansvarsområden
• Möjlighet att arbeta självständigt


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Kontakt och korrespondens med flamländska och skandinaviska företag
• Insamling och sortering av marknads- och sektorinformation från olika källor
• Stöd för att förbereda mötesprogram och dagordningar för handelsuppdrag och handels- / investeringsrelaterade projekt
• Skriva rapporter
• Utveckla och upprätthålla kontakter med företag och organisationer
• Utföra kontorsuppgifter och andra administrativa uppgifter, inklusive redovisning


Vem är du?
• Gymnasiekompetens och mycket meriterande med någon form av högskole-/universitetsutbildning
• Minst två års arbetserfarenhet i en internationell miljö
• Intresse för marknadsföring och kommunikation, internationell affärs- och projektledning
• Tar egna initiativ och ansvar, god planerare och snabb uppföljare
• kundorienterad, pålitlig, flexibel och samvetsgrann i uppföljningen av förfrågningar
• Svenska som modersmål med mycket goda kunskaper i engelska
• Utmärkt datakunskap, inklusive Microsoft Office paketet

Meriterande:
• Kunskap om lokal affärsterminologi och erfarenhet av reglerings- och juridiska frågor då man på flamländska företag undersöker de lokala villkoren för att genomföra affärsprojekt i Sverige



Övrig information:

Arbetet sker hemifrån enligt FHM:s restriktioner t o m den 30 september. Heltid med start omgående i 6 månader framåt med god chans till förlängning. Vi ser gärna att du skickar in CV på engelska.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2021
  • Ansök senast: 4 augusti 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024