Administrativ assistent i en internationell miljö

Administrativ assistent i en internationell miljö

Arbetsbeskrivning

Flanders Investment & Trade (FIT) är den flamländska-belgiska regeringen som främjar hållbara internationella affärer såsom export och investeringar i Flandern-baserade företag. (www.flandersinvestmentandtrade.com). Den flamländska ekonomiska representationen letar nu efter en heltidsassistent under en period av 6 månader.

Om tjänsten
Som administrativ assistent kommer du att stötta flamländska företag som exporterar till Sverige samt skandinaviska företag som vill lokalisera i Flandern. Man har mycket kontakter med belgiska tillverkare som vill etablera företagskontakter i Sverige, tillexempel chokladtillverkare och ölproducenter. I arbetet ingår mycket research bland lämpliga svenska företag och att skicka kontaktuppgifter till de belgiska företagen.

Vad kan Flandern Investment & Trade erbjuda?
• Jobb i internationell miljö
• Olika uppgifter och ansvarsområden
• Möjlighet att arbeta självständigt


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Kontakt och korrespondens med flamländska och skandinaviska företag
• Insamling och sortering av marknads- och sektorinformation från olika källor
• Stöd för att förbereda mötesprogram och dagordningar för handelsuppdrag och handels- / investeringsrelaterade projekt
• Skriva rapporter
• Utveckla och upprätthålla kontakter med företag och organisationer
• Utföra kontorsuppgifter och andra administrativa uppgifter, inklusive redovisning


Vem är du?
• Gymnasiekompetens och mycket meriterande med någon form av högskole-/universitetsutbildning
• Minst två års arbetserfarenhet i en internationell miljö
• Intresse för marknadsföring och kommunikation, internationell affärs- och projektledning
• Tar egna initiativ och ansvar, god planerare och snabb uppföljare
• kundorienterad, pålitlig, flexibel och samvetsgrann i uppföljningen av förfrågningar
• Svenska som modersmål med mycket goda kunskaper i engelska
• Utmärkt datakunskap, inklusive Microsoft Office paketet

Meriterande:
• Kunskap om lokal affärsterminologi och erfarenhet av reglerings- och juridiska frågor då man på flamländska företag undersöker de lokala villkoren för att genomföra affärsprojekt i Sverige



Övrig information:

Arbetet sker hemifrån enligt FHM:s restriktioner t o m den 30 september. Heltid med start omgående i 6 månader framåt med god chans till förlängning. Vi ser gärna att du skickar in CV på engelska.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2021
  • Ansök senast: 4 augusti 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb