Administrativ assistent inom Arbetsmarknadsstöd i Östersund

Administrativ assistent inom Arbetsmarknadsstöd i Östersund

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.


Som administrativ inom området Arbetsmarknadsstöd i Östersund arbetar du i ledningsgrupp bestående av ca 10 chefer samt 1 controller. Du stödjer med administrativa uppgifter enligt givna riktlinjer och rutiner. Arbetet förutsätter egna ställningstaganden och krav på snabba leveranser.

Området består av ca 150 handläggare inom förmånerna Aktivitetsstöd, Etableringsförmåner och Försvarsförmåner.

Som administrativ assistent inom Arbetsmarknadsstöd i Östersund ger du administrativt stöd till ledningsgruppen och bidrar till att chefernas vardag fungerar smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring.

I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor och statistikuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som 


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt i ditt arbete
• samarbetar konstruktivt och stöttar andra
• arbetar självständigt och litar på din egen förmåga
• är initiativrik och ansvarstagande

Det är meriterande om du:


• har goda kunskaper i Officepaketet
• har erfarenhet av administrativt arbete
• har kunskap om förvaltningslagen
• har erfarenhet av handläggning av någon av våra förmåner

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Östersund. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. 

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Helena Mathisson, 010-1124345 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Frida Skogsborn, 010-1122418 eller Julia Johansson, julia.johansson2@forsakringskassan.se (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Åsa Ahlström, 010-1182559, Saco-S: Louise Henriksson, 010-1184055, Seko: Eliza Grundström, 010-1153402.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 4 september. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2022
  • Ansök senast: 4 september 2022

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024