OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgift
Som administrativ assistent inom avdelning Gemensamma försäkringsfrågor/ försäkringstillhörighet ger du administrativt stöd till chefer och ledningsgrupp och bidrar till att chefernas vardag fungerar smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring.
I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor och statistikuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt i ditt arbete
• samarbetar konstruktivt och stöttar andra
• arbetar självständigt och litar på din egen förmåga
• är initiativrik och ansvarstagande
Det är meriterande om du:
• har goda kunskaper i Officepaketet
• har erfarenhet av administrativt arbete
• har kunskap om förvaltningslagen
• har erfarenhet/ kunskap om Försäkringstillhörighet
• har tidigare erfarenheter från att arbeta med stöd till chefer eller ledningsgrupp
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid. Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kan det komma att användas arbetspsykologiska test som en del i urvalsarbetet.
Kontaktpersoner
Chef: Anna Lundquist, tel 010 – 114 15 48 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Fanny Secher, tel 010-112 22 96 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Francisco Dos Santos, tel 010-114 15 82. Saco-S: Rebecca Guridi, tel 010- 112 62 07. Seko: Johanna Grundström, tel 010 115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 9 april 2021.
Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.