OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Verksamhetsområde Kontroll ansvarar bl a. för kontrollutredningar och utbetalningskontroller. Kontrollverksamhetens huvudsakliga uppgift är att förebygga, tidigt upptäcka och förhindra felaktiga utbetalningar, bidragsbrott och missbruk av socialförsäkringen. En väl fungerande kontrollverksamhet är en viktig förtroendefaktor för Försäkringskassan och här har du möjlighet att få bidra. Vi söker nu en administrativ assistent med placering i Stockholm.
Som administrativ assistent inom kontrollverksamheten ger du administrativt stöd till chef/chefer/ledningsgrupp och bidrar till att chefernas vardag fungerar smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättringar.
I arbetet hanterar du all möteshantering från kallelser till slutdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering och bokar resor och konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och du assisterar chefen med bland annat granskning av fakturor och statistikuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt i ditt arbete
• samarbetar konstruktivt och stöttar andra samt har en mycket hög servicenivå
• arbetar självständigt och litar på din egen förmåga
• är initiativrik och ansvarstagande
Det är meriterande om du:
• har goda kunskaper i Officepaketet, Proceedo och diarieföring
• har mångårig erfarenhet av administrativt arbete
• har kunskap om förvaltningslagen
• har erfarenhet av att arbeta inom en statlig myndighet
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra en ekonomisk personkontroll innan anställning och anställning inom kontrollverksamheten innebär placering i säkerhetsklass. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Britt-Marie Hultström 010 116 53 05 eller administrativ assistent Susann Bergman 010 116 22 13 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Micke Dewrang 010 113 10 44 (för frågor om rekryteringsprocessen) Fackförbundet ST: Carolina Mancho 010 116 28 80, Behzad Barkhodaee 010-116 22 96. Saco-S: Karoline Mellgren 010 116 93 36. Seko: Johanna Grundström 010 115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 3:e oktober. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.