Administrativ assistent inom GF Kontroll område syd

Administrativ assistent inom GF Kontroll område syd

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som administrativ assistent inom GF Kontroll ger du administrativt stöd till chef/chefer/ledningsgrupp och bidrar till att chefernas vardag fungerar smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring.

I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor och statistikuppföljning. Genom ditt administrativa stöd möjliggör du för områdeschef och ledningsgrupp att lyckas med sitt uppdrag. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

 

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt i ditt arbete
• samarbetar konstruktivt och stöttar andra
• arbetar självständigt och litar på din egen förmåga
• är initiativrik och ansvarstagande

Det är meriterande om du:


• har tidigare erfarenheter från att arbeta med stöd till chefer eller ledningsgrupp i liknande roll
• har erfarenhet av ekonomi-, inköps- och personaladministration
• är van att leverera utifrån en hög servicenivå
• har goda kunskaper i Officepaketet
• har erfarenhet av administrativt arbete
• har kunskap om förvaltningslagen

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Övrigt

En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde snarast och enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Svenskt medborgarskap krävs eftersom tjänsten är säkerhetsklassad. Inför anställning görs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen, (1996:627).

 

Kontaktpersoner

Chef: Peter Fausö, tel. 010-118 68 87 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Lisa Lindqvist, 010-111 94 16 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Robert Mandelberg, tel. 010-112 04 62. Saco-S:  Samra Vehabovic, tel. 010-119 52 78. Seko: Johanna Grundström, tel. 010-115 30 44.

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 17 april 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Liknande jobb


27 december 2024