Administrativ assistent inom individ- och familjeomsorg

Arbetsbeskrivning

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Hos Individ- och familjeomsorg handläggs myndighetsärenden inom alla delar av socialtjänsten. Vi är en arbetsplats med ca 100 anställda, både män och kvinnor i varierande ålder och antal år i yrket. Vi eftersträvar en arbetsplats med rättssäker handläggning för våra klienter/brukare och en god arbetsmiljö för våra anställda.

Vår vision är att alla ska känna sig nöjda i kontakten med oss.

För att skapa arbetsglädje, god kvalitet i arbetet och en bra arbetsmiljö erbjuder vi tydligt ledarskap, en tydlig och känd lönepolitik, trevliga och ändamålsenliga lokaler, en säker arbetsplats, rotationsmöjlighet, årsarbetstid och en atmosfär av erkännande och uppriktighet.


ARBETSUPPGIFTER
Nu välkomnar vi en administrativ assistent som vill arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter i en stödjande funktion för socialsekreterare och chefer inom individ- och familjeomsorg. Den administrativa assistentrollen handlar bland annat om att tillgodose behov av administrativt stöd till socialsekreterare i utrednings och uppföljningsarbetet inom barn och unga.

Som administratör får du en central och värdefull roll hos oss. Du kommer ingå i den administrativa gruppen, där du omges av erfarna och stöttande kollegor.

Exempel på arbetsuppgifter:
Skriva stommar till Socialnämnden (SN) och Socialnämndens myndighetsutskott (SNMU) samt skriva in beslut i ärenden i VIVA. Administrera beslutsunderlag som ska skickas från kontoret. Administrera egenavgift vid placering. Hantering av administration kring läkarundersökning/tandvård. Skanna in handlingar. Ringa kontrollsamtal exempelvis för att förtydliga anmälningar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har administrativ utbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Det är meriterande om du har utbildning inom administration kopplat till socialtjänsten exempelvis som socialadministratör. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Du har förmågan att organisera och planera ditt arbete och arbetar enligt en tydlig process där du slutför det du påbörjat. Vidare är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du visar intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024