OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 160 butiker runt om i Sverige.
Vår GRC-avdelning (Governance, Risk Management and Compliance) är relativt nystartad.
Avdelningens primära arbete går ut på att ge verksamheten juridisk rådgivning samt identifiera de risker som är förknippade med olika beslut. Därutöver utbildar vi personal i befintlig samt kommande lagstiftning för att på sätt säkerställa att våra anställda alltid känner sig trygga i sitt dagliga beslutsfattande. Vidare koordineras företagets försäkringsfall gentemot vårt försäkringsbolag av avdelningen.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som administratör får du möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter så som hantering och koordinering av inkomna försäkringsärenden, sammanställning och kontroll av ingående och utgående dokument samt allmän administration och service till GRC-avdelningen.
Vilka erfarenheter söker vi?
Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av administration och service. Du behärskar Officepaketet väl och är flexibel och lösningsorienterad. Du gillar att arbeta självständigt och strukturera administrativ verksamhet. Som person är du oerhört noggrann, kommunikativ och har god servicekänsla. Det är meriterande om du behärskar tyska och/eller har jobbat som juristassistent eller med liknande uppgifter tidigare.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av förtroende, engagemang, glädje och kommunikation. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Tjänsten är en heltidstjänst, med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Söka jobb online" som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Sista ansökningsdag är 4 oktober 2013. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!