Administrativ assistent inom projektledning

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten

För uppdrag hos en av våra kunder söker vi en administrativ assistent med placering i Malmö. Då tjänsteomfattning ännu inte är fastslagen söker vi dig som är flexibel för att arbeta 75-100 %.

Du kommer att vara anställd på Dreamwork och arbeta som konsult. För rätt person finns det goda möjligheter till vidare anställning hos kunden.

Om företaget

Vår kund är ett konsultföretag som arbetar mot byggbranschen, med kontor centralt i Malmö och huvudkontor i Köpenhamn. De agerar rådgivare och stöttar verksamheten under pågående byggnationer.

Mer om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta på det lilla kontoret med varierade arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta nära och assistera försäljningschefen i hans dagliga arbete. Du kommer att ha en koordinerande roll med mycket säljkontakter och administrativt ansvar. I dina arbetsuppgifter ingår att:

- Boka och koordinera resor, workshops och möten
- Skicka kallelser till möten och föra protokoll vid dessa
- Bidra till att skapa struktur i dokument i affärssystemet
- Beställa material och varor till kontoret
- Vara behjälplig med avrop på varor och tjänster samt upprätta förfrågningsunderlag
- Arbeta med projektdokumentering och korrekturläsa material
- Visst ekonomiarbete ingår i tjänsten
- Skapa powerpoint presentation

Tjänsten erbjuder stor variation och passar dig som trivs i en assisterande roll med stort eget ansvar. Med fördel har du ett intresse av försäljning och projektledning och trivs med att ha en assisterande men viktig funktion i ett mindre bolag.


Din profil

Du har med fördel varit involverad i någon form av projektsammanhang tidigare och förstår vikten av strukturerad kommunikation. Du har lägst gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot administration eller ekonomi. Har du någon byggteknisk erfarenhet, eller erfarenhet av att läsa och förstå ritningar är det en fördel men inget krav.Du är en erfaren administratör som är driven och tar egna initiativ. Du har en god kommunikativ förmåga och behärskar obehindrat både Excel och PowerPoint. Du har tidigare haft någon tjänst där enklare bokföring har ingått. Då du har en stor kontaktyta är det viktigt att du är social och serviceminded. Du måste ha en god förståelse för danska språket då din närmsta kollega är dansk. Det är starkt meriterande om du dessutom kan kommunicera på danska i tal och skrift.


Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kandidatansvarig Jenny Persson på 040-6601228 alternativt jenny.persson@dreamwork.com. Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 12 maj 2016

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024