Administrativ assistent, Kostenheten

Arbetsbeskrivning

Kostenheten/Samhällsbyggnadsförvaltningen
Nu söker vi en Administrativ assistent, tidsbegränsad anställning
Ange ref.nr: 127/2016,SBN AVA anställning till 170228

Den småskaliga kommunen med bra läge i en expanderande region. Traditioner i jord- och skogsbruk, tegel, trä, läder, hantverk och mekanisk industri. Små tätorter som utvecklas i demokratisk anda. En obyråkratisk organisation som löser sina uppgifter på ett praktiskt och okomplicerat sätt. Bra boendemiljö, smidiga kommunikationer och tillgång till avkopplande natur- och fritidsupplevelser. Vi välkomnar sökande med olika etniska bakgrunder, kön och ålder. Arbetsgivaren Heby kommun arbetar för mer hälsofrämjande arbetsplatser.

Arbetsuppgifter
I tjänsten ingår vikarieanskaffning. Du bokar vikarier då personalen önskar semester, är sjuka, lediga för vård av barn eller annan ledighet. I tjänsten ingår administrativa tjänster som bistå enhetschefer med protokoll, olika ansökningar statistik mm.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning inom ekonomi och administration, alternativt en annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten tillsammans med en gedigen kompetens och flera års erfarenhet inom området.
Mycket god datakunskap, du måste behärska Office.
Erfarenhet av Besched eller andra schema- och bemanningssystem är meriterande.
God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Som person måste du vara utåtriktad, självständig och handlingskraftig för att självständigt kunna stötta kostenheten med administrativa arbetsuppgifter. Du bör ha god förmåga att samordna och planera. Att arbeta med ständiga förbättringar, att förenkla och jobba smartare tycker du är roligt. Du har förmåga att skapa trygghet, trivsel och goda relationer. Det är viktigt att du är serviceinriktad, strukturerad, tycker om ordning och reda samt är noggrann att leverera i tid. Du bör trivas med att ha många olika uppdrag

Vi erbjuder Dig
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på 75 % dock till längst till och med 2017-02-28
Tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2016-09-19
Ange referens: 127/2016, SBN
Individuell lönesättning tillämpas
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats

Upplysningar lämnas av
Enhetschef, Katarina Virhammar 0292-719 01, Anneli Englén 0224-361 74,
Vision Christina Svensson 0292-717 60

Ansökan
Välkommen med din ansökan med ref nr och meritförteckning till Heby kommun, Registrator, 744 88 Heby. Vi tar även emot din ansökan via e-post: information@heby.se

Heby kommun sänder inte tillbaka ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.

Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

Sammanfattning

Besöksadress

Tingsgatan 11
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024