Administrativ assistent med ansvar för fakturahantering

Administrativ assistent med ansvar för fakturahantering

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Avdelningen för äldreomsorg ansvarar för biståndshandläggning samt olika insatser som ger möjlighet för äldre att få sina behov av omsorg tillgodosedda. Här finns vård – och omsorgsboenden, servicehus, anhörigstöd, dagverksamheter och hemtjänst. Verksamheterna bedrivs i egen regi och av privata utförare på entreprenad.



Arbetsplatsbeskrivning
Vid enheten för myndighetsutövning och förebyggande arbete, äldreomsorg arbetar 24 biståndshandläggare, två äldrekuratorer, sju undersköterskor, två aktivitetssamordnare, seniorvaktmästare, administrativa assistenter med ansvar för fakturahantering och avgiftshandläggare.

Därtill består enheten av beställarchef, två bitr. beställarchefer, färdtjänstutredare, metodutvecklare och en administrativ sekreterare/utredare. Vi har även ett antal pågående utvecklingsarbeten på enheten. Vi ger bistånd till drygt 1800 personer, framför allt enligt socialtjänstlagen.
Vi sitter i lokaler nära T-centralen, med närhet till allmänna kommunikationer.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Arbetsbeskrivning
Som administrativ assistent har du ansvar för ekonomihantering, dvs kontering och granskning av fakturor, kontakt med utförare, beställningar och inköp i Agresso, posthantering, inköpsansvarig av kontorsmaterial och livsmedel mm. Ytterligare administrativa uppgifter tillkommer som är förenliga med tjänsten.

Kvalifikationer
Du har gymnasiekompetens inriktning ekonomi alt. administration eller en utbildning på gymnasienivå som bedöms likvärdig.
Du har minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom Stockholms stad, meriterande inom äldreomsorg och är en van användare av verksamhetssystemet Paraplyet och ekonomihanteringssystemet Agresso.
Du har en analytisk förmåga och lätt att förstå siffror och regelverk samt trivs att arbeta med administrativa uppgifter enligt beskrivning.
Du är strukturerad och kan arbeta självständigt, är duktig på att prioritera och att driva arbetet framåt. Du behöver vidare kunna anpassa dig snabbt till ändrade omständigheter.
Du lyssnar och kommunicerar på ett bra sätt med både enskilda personer och deras anhöriga, är lugn och har ett intresse för och en förmåga att hjälpa andra och att hitta lösningar.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift och följer fattade beslut

Välkommen med din ansökan!

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Om Kungsholmens stadsdelsförvaltning

Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen.



Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1 200 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna. Besök och följ gärna vår https://facebook.com/kungsholmensdf där kan du läsa mer om våra verksamheter.

Sammanfattning

Liknande jobb


21 november 2024