OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en organisation som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.
Östersunds sjukhus är ett komplett och välutrustat akutsjukhus med hög kompetens både vad gäller medicinska specialiteter och omvårdnad. Sjukhuset med 2400 medarbetare är det enda i länet, det är en fördel eftersom det möjliggör en närhet mellan de olika specialiteterna. En närhet som kommer patienterna till del.
Område hjärt- och kärlsjukdomar, neurologi, rehabilitering och reumatologi (HNR), omfattar såväl akut som planerad verksamhet och de ingående enheterna omfattar fyra vårdavdelningar och sex mottagningar.
Hjärtenhetens uppgift är att ge vård och behandling till patienter med akut hjärtinfarkt, andra akuta hjärtsjukdomar samt medicinsk hjärtsjukvård i övrigt. Verksamheten är indelad i en akut och en planerad verksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Vi behöver nu rekrytera en administrativ assistent med bemanningsuppdrag. Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete som administrativ assistent i nära samarbete med enhetschefer för hjärtenheten, områdeschefer samt övriga medarbetare inom respektive enhet. Som assistent inom medicinkliniken ingår bland annat bemanning vid frånvaro, schema arbete i Heroma och andra administrativa sysslor i samband vid personalfrågor, hantera fakturering, hotellbokningar och resebeställningar mm. Arbetstiden är vardagar med helgtjänstgöring var 5:e helg och då i form som bemanningsassistent även för övriga medicinavdelningarna.
KVALIFIKATIONER
Administrativ gymnasieutbildning, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta med personaladministrativt system Heroma och med patientadministrativt system Cosmic. Erfarenhet av att arbeta med vårdfrågor och som medicinsk sekreterare är meriterande. Du har även goda kunskaper i Word och Excel. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, såsom att du är serviceinriktad, flexibel, professionell i din yrkesutövning, tar egna initiativ, har god samarbetsförmåga och har ett förtroendeskapande arbetssätt. Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651