Administrativ assistent med ekonomikompetens

Administrativ assistent med ekonomikompetens

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande. 

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; avdelning Äldre, avdelning Myndighet och avdelning Barn, Unga Vuxna.

Arbetsuppgifter 

Som administrativ assistent inom avdelning Myndighet  har du stor bredd i dina arbetsuppgifter. Du är direkt placerad under enhetschef. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av ekonomi-, faktura- och personaladministration samt handläggning av ärenden. Utöver dessa arbetsuppgifter tillkommer det bland annat chefsstöd, rapportering och dokumentation samt viss service till medarbetarna. 

Vi söker dig 

Vi söker dig som kan arbeta självständigt och som har en gymnasieexamen med administrativ/ekonomisk inriktning. Du har flera års erfarenhet av ekonomiskt och administrativt arbete och en mycket god förmåga att kommunicera samt uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift samt mycket god datavana. Du ska ha hög ansvars- och servicekänsla med fokus på att följa regelverk och kvalitet som följer ditt arbete. Du måste vidare ha dokumenterat goda kunskaper inom ekonomi, personaladministration och dokumentation. Meriterande är om du har arbetat inom socialförvaltningens verksamhetsområden.. Har du dessutom arbetat i Googlemiljö, Combine, Unit4, Kvalitetsledningssystem och Lex eller andra system är det extra meriterande. 

Dina egenskaper 

För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög känsla för service, organisation och struktur, vara självgående och våga ta egna initiativ. Du är flexibel och prestigelös i ditt sätt, trivs att samarbeta med andra och trygg i dig själv och i din professionella roll. Du bör också ha förmåga att se förändringspotential i administrativa rutiner och våga föreslå förändringar. Som person trivs du i en roll med många olika parallella uppgifter i tidvis högt tempo. Du är kvalitetsmedveten och ser möjligheter i att aktivt kunna bidra till att utveckla vår verksamhet. Du måste kunna arbeta självständigt men ska även ha förmågan att arbeta i team och bidra till att helheten fungerar. 

Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett omväxlande och utmanande arbete. Vi lägger stor vikt vid din personliga professionalitet vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar. 

Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet. 

Varaktighet, arbetstid 

Vikariat 100 %, dagtid till och med 230431 Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse. 

Lön Flens kommun tillämpar individuell lönesättning 

Ansökan Sista ansökningsdag: 2022-03-05 

Kontaktpersoner:

Jimi Caftemo

Enhetschef 0157-430360

Emma Cortinovis

Enhetschef 0157-430391

 

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0157-43 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flens Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 5 mars 2022

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024