Administrativ assistent med erfarenhet av ekonomi

Administrativ assistent med erfarenhet av ekonomi

Arbetsbeskrivning

Vi på Poolia söker för kunds räkning en duktig administrativ assistent med ekonomisk inriktning som gillar att arbeta brett. Uppdraget är på heltid med önskad start 26e augusti och sträcker sig ett år framåt med chans till förlängning. Du blir anställd av oss på Poolia men arbetar på plats ute hos kund i Solna. Kunden är ett välkänt läkemedelsbolag och erbjuder en spännande arbetsplats för dig som trivs i att arbeta proaktivt och självständigt i en serviceinriktad roll med många kontaktytor.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer huvudsakligen arbeta med följande arbetsuppgifter:

- Hantera och administrera uppgifter från början till slut relaterade till sponsring och FFS-avtal. Detta inkluderar exempelvis hantering av CRM-system, avtalsfrågor, skapande av inköpsorder och fakturahantering.
- Hantera alla uppgifter relaterade till betalningar via HPR, från start till slut, inklusive proaktiv uppföljning och lösning av eventuella problem.
- Stötta VD för Norden med administrativa uppgifter så som exempelvis kalenderhantering och utgiftsrapportering.
- Samarbeta nära med Business Operations Teamet och stötta i dagliga arbetsuppgifter kopplat till administration.
- Bevara dokumentation i enlighet med Record Retention Schedule och nordiska arkiveringsrutiner.
- Samarbeta, koordinera och kommunicera internt och externt för att lösa problem, flaskhalsar och säkerställa leverans i tid i en komplex miljö med flera intressenter.


Vem är du?
Vi söker efter dig med några års erfarenhet av en liknande roll. Om du dessutom har en eftergymnasialutbildning inom administration eller motsvarande är detta starkt meriterande. Du har stark kunskap i Microsoft Office och god erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem såväl som CRM-system. Tjänsten kräver flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Som person har du ett flexibelt arbetssätt och är snabb på att lära dig nya arbetsuppgifter. Vi letar efter dig som är serviceminded och som gillar korta beslutsvägar och stora kontaktytor.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia PR AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2024
  • Ansök senast: 25 augusti 2024

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024