OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Göteborgs universitet är miljöcertifierat och arbetar aktivt för hållbar utveckling. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar universitetet till en bättre framtid.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Handelshögskolan är en av universitetets fakulteter, med utbildning och forskning inom ekonomi och juridik. Skolans verksamhet skall bidra till en positiv utveckling av samhället i dess helhet och det finns ett särskilt fokus på hållbarhet inom både utbildning och forskning. Störst möjlighet att påverka har vi genom alla de studenter som varje år utexamineras och börjar arbeta i företag, offentliga verksamheter och ideella organisationer, våra alumner. Handelshögskolan är ackrediterad av EQUIS, AACSB och AMBA och därmed en av drygt 100 handelshögskolor i världen som är vad man kallar Triple Crown-ackrediterade.
Vi söker nu en administrativ assistent med projektansvar till Handelshögskolans
enhet Externa relationer, där det dagliga arbetet handlar om att stärka skolans varumärke och kommunikation, utveckla relationerna med alumner (tidigare studenter), företag och offentliga organisationer samt bidra till studenternas personliga och professionella utveckling.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är uppdelade på två huvuddelar, dels att vara ansvarig för det administrativa systemstödet inom Samverkansteamet, dels att ansvara för alumn- enkätprojektet inom Career Service teamet. Följande uppgifter ingår:
• Systembaserade administrativa sysslor, som att till exempel lägga upp och administrera events i CRM systemet, samt kvalitetsuppföljning med hjälp av enkäter inklusive eventuellt efterföljande analysarbete.
• Att assistera alumnansvarig för att kartlägga samt inhämta kontaktuppgifter och skapa kontakt med skolans alumner i olika åldrar.
• Att vara ansvarig för insamlande och sammanställning av alumnenkät kring arbetsmarknadsetablering.
• Att ansvara för Handelshögskolans Linkedin recruiter licens.
Till en mindre del ingår eventuellt även att du assisterar vid genomförande av olika former av evenemang inom ramarna för Externa Relationers verksamhet.
Arbetet genomförs i nära samarbete med övriga kollegor på Externa relationer.
Kvalifikationer
• Som lägst gymnasiekompetens
• Arbetslivserfarenhet inom administration, företrädesvis inom högskolesektorn
• Arbetslivserfarenhet inom events och projekt, företrädesvis inom högskolesektorn
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Kunskaper i följande system: MIRA, Webropol, Excel samt LinkedIn recruiter
• Kännedom som användare av de digitala verktygen Zoom samt Teams
För att klara av arbetsuppgifterna som ingår i anställningen krävs det att du är analytisk och noggrann med ett sinne för detaljer och ett intresse av databas och informationshantering. Det är av vikt att du har en förmåga att arbeta självständigt och att du kan prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som samarbetsförmåga, drivkraft och ansvarskänsla.
Anställning
Anställningen är tidsbegränsad med omfattning 50 %. Start 1 januari 2022 till 31 augusti 2022 (med eventuell möjlighet till förlängning). Placering vid Fakultetskansliet, Handelshögskolan.
Tillsättningsförfarande
För att vi skall kunna bedöma om du uppfyller de krav vi har ställt upp för anställningen, är det viktigt att du i ditt cv och brev kan visa detta. Som sökande är du själv ansvarig för att din ansökan är komplett enligt anvisningarna samt inskickad innan sista ansökningsdagen. När ansökningstiden löpt ut, påbörjar vi urvalet och kallar därefter kvalificerade kandidater till intervjuer.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta personalhandläggare Sophie Herlowsson, sophie.herlowsson@handels.gu.se eller enhetschef Kajsa Fung, kajsa.fung@handels.gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2 december 2021
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.