OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vi är öppna, vi är nytänkande och vi visar och skapar tillit. Det är vår gemensamma värdegrund i Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning som inspirerar både vardag och utvecklingsarbete hos oss.
Rinkeby-Kista har en ung befolkning med bakgrund i många olika kulturer. Här finns utmaningar och möjligheter som kräver att vi ständigt utvecklar socialtjänstens arbete. Våra medarbetare och chefer har en stark drivkraft att hitta nya vägar och metoder i arbetet.
Arbetsplatsbeskrivning
Vill du arbeta som administrativ assistent på en enhet med hög trivsel, utvecklingsfokus och varierande arbetsuppgifter? I så fall är du kanske den vi söker.
En av våra administrativa assistenter går vidare till nya utmaningar och vi söker därför en efterträdare.
Familj- och mottagningsenheten är en enhet inom avdelningen Individ och familj. Enheten består av tre verksamhetsområden; familjehemsvård och kontaktverksamhet, familjerätt och mottagning för barn och unga. Enheten har drygt 45 medarbetare och leds av en enhetschef tillsammans med fyra biträdande enhetschefer samt har fyra administrativa assistenter som servar enhetens handläggare och chefer. På enheten har vi ett stort engagemang och en god stämning och arbetsmiljö.
Som administrativ assistent hos oss har du möjlighet att göra skillnad för barn och unga i vårt stadsdelsområde genom att det administrativa stödet ger medarbetare och chefer möjlighet att fokusera på det sociala arbetet.
Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent hos oss arbetar du bl.a. med fakturahantering, underlag för budgetarbete, administrativa uppgifter kring personalhantering, sammanställning av statistikuppgifter, E-handel, avtalsskrivning och avstämningar. Arbetet innebär kontakter med bland annat uppdragstagare och myndigheter. Vi söker dig som vill delta i utveckling av rutiner och arbetssätt för det administrativa arbetet samt fortlöpande håller dig informerad om utvecklingen inom avdelningens enheter. Därutöver tillkommer samarbete med övriga administrativa assistenter inom verksamhetsområdet.
Vi ser gärna att du har ett samhällsintresse, en utpräglad administrativ ådra, servicekänsla och förmåga att snabbt sätta dig in i olika typer av system och uppdrag inom administration. Vi erbjuder dig en arbetsplats med möjlighet att utvecklas och lära nytt inom flera olika administrativa processer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasieexamen och minst två års arbetslivserfarenhet från en likvärdig roll inom service och administration. Du har goda kunskaper och erfarenhet av att hantera administrativa system och av arbete i MS Office; särskilt Outlook, Excel och Word. Du har god förmåga att formulera dig väl i tal och skrift.
Det är meriterande med eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi och administration. Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, gärna socialtjänstens uppdrag, och arbete i verksamhetssystemet Paraplyet, e-inköpssystemet, ekonomisystemet Agresso och personalsystemet Lisa självservice är meriterande.
För att fungera väl i denna roll krävs det att du är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt för att hålla tidsramarna. Då du har ett självständigt arbete krävs det att du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter och processer.
Eftersom vi ständigt arbetar med att utveckla vårt stöd efter enhetens behov behöver du vara flexibel och ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter eller arbetsuppgifter och se möjligheter i förändringar. I rollen har du många kontakter och har en god förmåga att samarbeta med andra människor. Du är serviceinriktad med intresse och vilja att hjälpa andra.
Övrigt
Arbetstiden är på kontorstid med flextidsavtal och under perioden maj till augusti är det sommararbetstid. På arbetsplatsen erbjuder vi förmåner som friskvårdsbidrag, friskvårdstid samt möjlighet till semesterväxling.
Urval och intervjuer kommer eventuellt att ske löpande under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen att söka en varierande och spännande roll hos oss!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning tar gärna tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.