OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bakgrund
Vi söker en administratör till vår kund i Linköping för att bistå med administrativa uppgifter på deltid (50%).
Du kommer att ha en central roll i att hantera fakturaärenden och inköpsordrar, samt säkerställa att logistiska dokument följer företagets policy. Tjänsten innebär även stöd till tillgångshantering och samarbete med en senior kontorsadministratör.
Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter kommer bl.a. följande att ingå:
- Hantering av inkommande fakturor och fakturaärenden;
- Assistera med inköpsordrar;
- Säkerställa att logistiska dokument följer företagets policy;
- Assistera med tillgångshantering;
- Stödja senior kontorsadministratör i administrativa uppgifter.
Kvalifikationer
För att kvalificera för denna tjänst ser vi att du har:
- Gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande;
- 2-7 års erfarenhet inom administration, gärna från globala företag;
- Erfarenhet av ekonomi, särskilt leverantörsreskontra och tillgångshantering;
- Grundläggande kunskap inom logistik och fraktadministration;
- Stark organisationsförmåga och problemlösningsförmåga;
- Uppmärksamhet på detaljer;
- Förmåga att kommunicera tydligt och effektivt via e-post på svenska och engelska.
Villkor
Tjänsten är en anställning hos Q med omfattning 50% där du arbetar på uppdrag hos kund i Linköping. Arbetstid: 20 timmar per vecka, måndag–fredag, preliminärt kl. 8-12. Start 30 september 2024 till och med 30 september 2025 med möjlighet till förlängning. Vi arbetar med löpande presentation av kandidater till denna tjänst och ser fram emot att ta del av din ansökan snarast.
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.