Administrativ assistent på deltid till globalt företag i Västerås!

Administrativ assistent på deltid till globalt företag i Västerås!

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en erfaren administratör som kommer att stödja verksamheten och medarbetarna med administrativa uppgifter. Rollen ställer krav på att självständigt ansvara för vissa områden och därför söker vi dig som är strukturerad, handlingskraftig och ansvarsfull. Uppdraget förväntas vara på 60-80% med start i slutet av maj för att pågå till årsskiftet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Administrativ assistent kommer du bland annat fokusera på tre stycken huvudområden – mötessamordning, kommunikation och personaladministration:

Mötesbokning
• Sammanhållande assistent för hela regionen. Känna till kontakter/medarbetare i alla länderna och kunna koordinera mellan dem.
• Bokning av konferensrum, mat etc. vid större besök och event

Kommunikation
• Huvudansvar för sidorna på Inside
• Internkommunikation: Intranät, nyhetsbrev etc.
• Administration i SIW/eSIGN/basware och liknande, beställning av datorer/telefon etc.

Personaladministration
• Onboarding och offboarding av medarbetare inklusive andra uppgifter som behövs löpande.
• Onboarding och offboarding av konsulter

Även tullfakturor tas om hand när uppgifter från tullverket kommer veckovis och splittar upp så varje enhet ser sin deklaration, konterar tullkostnader till respektive enhet och skickar ut till tullnätverket.

Vem är du?
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från liknande yrkesroll med god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Du är en lagspelare som trivs att arbeta i en stöttande roll med många uppgifter parallellt. Som person är du flexibel och noggrann med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Vidare är du en prestigelös person som kan jobba självständigt och som brinner för att ge bra service. Administration faller sig naturligt och du gillar att ha struktur med ordning och reda. Stämmer detta in på dig har du alla möjligheter att trivas hos vår kund!

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2020
  • Ansök senast: 24 maj 2020

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024