OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som administrativ assistent inom IT ger du administrativt stöd till /chefer/ledningsgrupper och bidrar till att chefernas vardag fungerar smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring.
I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor och statistikuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt i ditt arbete
• samarbetar konstruktivt och stöttar andra
• arbetar självständigt och litar på din egen förmåga
• är nyfiken på nya saker, initiativrik och ansvarstagande
• har goda kunskaper i Officepaketet och andra IT-stöd
• har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av administrativt arbete och tidigare arbetat som administrativ assistent
• har kunskap om förvaltningslagen
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid med tillträde i maj eller enligt överenskommelse. Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning kommer genomföras inför anställning. Placeringsort i Sundsvall.
Kontaktpersoner
Chef: Stefan Bergsten (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carolina Nordenberg (för frågor om rekryteringsprocessen) Fackförbundet ST: Mait Brandt, Saco-S: Ann Wiström, Seko: Fredrik Bruhn. Alla nås via växelnumret: 08-786 90 00.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 13 mars 2022.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.