Administrativ assistent, redovisningekonom

Administrativ assistent, redovisningekonom

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Som administratör/redovisningsekonom på Trofo invest & Trading Company AB kommer du att arbeta framförallt med hantering av administrativa uppgifter samt löpande bokföring, månads- och årsbokslut, månadsuppföljning mot budget, projektredovisning, skattedeklarationer, lön, HR och att upprätta årsredovisningar.


Arbetsuppgifter:
Avtalshantering
Administrativa arbetsuppgifter samt hantera inkommande frågor – exempelvis, växel och kontor (kontakt med kunder, samarbetspartners)
Administrera samtliga verksamheter
Arbeta dagligen i flera olika system och program
Personalhantering, löner och HR.
Upprätthålla månads-, och årsbokslut
Löpande bokföring i Fortnox
Hantering av skatter och avgifter
Extern rapportering - exempelvis till SCB
Månadsuppföljning mot Budget
Lägga upp nya leverantörer
Serva revisorerna i samband med revision
Fakturering
Påminnelsehantering
Kontoavstämningar
Övrigt bokslutsarbete/rapporteringsinformation



Du har till din hjälp ekonomikonsulter. Rollen är placerad i Kalmar.


Om dig
Rätt person för denna position har:
Flera års erfarenhet av administrativt arbete kvalificerat ekonomiarbete
Erfarenhet av att självständigt upprätta bokslut
Erfarenhet av att hantera administrativ arbete och eller löpande bokföring i en större organisation
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi



Vi söker dig som kan bidra till gruppen på ett såväl socialt som på ett professionellt plan. Du är en lagspelare vars positivitet, flexibla inställning och goda känsla för service bidrar till en trevlig stämning på arbetsplatsen. Du har förmågan att tänka kritiskt och ifrågasätta samtidigt som du är driven och gärna tar egna initiativ till förbättringar. Då rollen är bred sett till arbetsuppgifter är det viktigt att du är noggrann och strukturerad samt så måste du ha en förmåga att ha en helhetssyn samt vara analytisk och mycket kundorienterad då du ska kunna hantera både samarbetspartners och externa kunder på bästa sätt.
Hjärtligt välkommen att söka en spännande tjänst på ett innovativt och framgångsrikt bolag!


Din ansökan
Har du frågor är du hjärtligt välkommen att ställa dina frågor till den följande mejladressen jobbansokan.kalmar@trofotrading.se
Ansökan sker via mail till jobbansokan.kalmar@trofotrading.se
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så sök gärna redan idag.
Sista ansökningsdag är 2022-03-24.
Vi accepterar inte oombedd hjälp från rekryteringsfirmor för denna tjänst, inga telefonsamtal eller e-post accepteras. Alla ansökningar inskickade från rekryteringsfirmor, som inte har ett godkänt avtal med Trofo Invest för tjänsten i fråga, kommer att betraktas som Trofo Invest äganderätt och inga avgifter kommer att utbetalas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trofo Invest & Trading Company AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2022
  • Ansök senast: 24 mars 2022

Besöksadress

Skorstensvägen 90
None

Postadress

None
KALMAR, 39364

Liknande jobb


Administrativ assistent

Administrativ assistent

14 november 2024

Administratör sökes till kund i Borås

Administratör sökes till kund i Borås

14 november 2024

Administratör till Förskoleförvaltningen

Administratör till Förskoleförvaltningen

14 november 2024