OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Konsumentverket är en statlig myndighet med uppgift att ta tillvara konsumenternas intressen.Konsumentverket finns i Karlstad där cirka 100 personer arbetar med konsumentfrågor av skiftande slag.Konsumentinformation, marknadskontroller och tillsyn av marknadsföringslagstiftning, varors och tjänsters säkerhet, reklam och avtalsvillkor, privatekonomi, kvalitet och miljöpåverkan samt konsumentrelaterade handikappfrågor är några viktiga områden. Administrativ assistent Ref.nr.1137 Enheten Produktsäkerhet arbetar med tillsyn för säkra konsumentprodukter enligt bland annat produktsäkerhetslagen, lagen om leksakers säkerhet och lagen om personlig skyddsutrustning för privat bruk.Tillsynen genomförs bland annat genom marknads-kontroller.Enheten deltar även i standardiseringsarbete.Arbetet bedrivs såväl nationellt som internationellt. Enheten Privatekonomi arbetar med frågor som syftar till en ekonomisk hållbar konsumtion såväl för det enskilda hushållet som för samhället i stort.Enheten tar fram normativa beräkningar, informerar om hushållsekonomiska frågor, arbetar med överskuldsättningsproblematiken, medverkar i och gör egna utredningar samt stödjer aktivt kommunernas budget- och skuldrådgivning i olika former.Större delen av arbetet bedrivs i projektform.Dina arbetsuppgifter Tjänsten innebär att du kommer vara administrativt stöd för enheterna Produktsäkerhet och Privatekonomi.Totalt arbetar idag cirka 20 personer på de båda enheterna.Tjänsten är placerad på enheten Produktsäkerhet. Det ingår i arbetet att delta i enheternas löpande administrativa arbete.Du kommer att bistå chefer och medarbetare med att bland annat redigera dokument, föra minnesanteckningar, skriva protokoll, sköta bokningar av resor och hotell samt administrera möten och konferenser.Vidare kommer du att sköta enheternas posthantering och ärendehantering i det elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystemet Diabas.Du kommer även vid behov att delta i övrigt förekommande administrativt arbete på myndigheten. Din bakgrund För tjänsten krävs gymnasiekompetens och att du har erfarenhet av administrativt arbete från den statliga sektorn eller den kommunala sektorn.Vi förutsätter att du har datorvana samt erfarenhet av fakturahantering och kontering av fakturor.Du har en utpräglad servicekänsla, är ordningsam och har god samarbetsförmåga.Du har förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och kan anpassa dig till ett varierande arbetstempo.Du har även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Konsumentverket strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar vår verksamhet.Vi ber dig söka tjänsten på Konsumentverkets webbplats, via Konsumentverkets rekryteringsprogram, e-rekrytering.www.ledigatjanster.konsumentverket.se Ansökan märkt med "ref nr 1137" ska ha inkommit senast den 10 november 2008.