Administrativ assistent – Rosersberg

Administrativ assistent – Rosersberg

Arbetsbeskrivning

Vi är en av dem största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra 200 butiker runt om i Sverige.
Din roll
Som administrativ assistent hos oss på Lidl är du spindeln i nätet och den viktiga länken mellan alla regioners butiker och berörda avdelningar på våra centrallager. Tillsammans med dina kollegor administrerar och förmedlar du ekonomisk information till och från olika avdelningar inom vår organisation. Du har daglig kontakt med våra butiker för att assistera dem i deras administrativa arbete samt bearbetar och analyserar butikernas inventeringar och andra kostnadsposter. Du kommer även att ansvara för att stämma av priser, sortera prisskyltar och skicka ut post till butikerna. Detta arbete utförs i nära samarbete med de olika avdelningarna på regionkontoret och på vårt huvudkontor. Arbetstiderna är från klockan 07:00 till 16:00, måndag till fredag. I samband med lagerinterneringar kan även arbete på helgdag förekomma, det sker dock endast några få gånger per år.
Teamet består idag av en gruppchef och 6 administrativa assistenter.
Din bakgrund
· Du har en avslutad gymnasieutbildning.
· Du är kanske vidareutbildad inom ekonomi, administration, statistik eller IT.
· Du är en skicklig administratör som är noggrann, flexibel, strukturerad och har god prioriteringsförmåga.
· Du är lösningsorienterad, självgående och söker själv aktivt information.
· Du har ett utvecklat siffersinne och tycker om att arbeta med siffror.
· Du gillar att jobba processtyrt, är mån om att hålla deadlines och vana att arbeta i system.
· Du har lätt för att samarbeta med andra, men tycker om att arbeta självständigt och är inte rädd för driva på för att komma till avslut i frågor.
· Du är kommunikativ och service-minded.
· Du har goda kunskaper i Excel och behärskar Office-paketet obehindrat.
· Du har flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
· Meriterande om du har tidigare erfarenhet från detaljhandel.
Vad vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt regionkontor i Rosersberg.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 23 november 2020. Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidaten.
Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet på mailkorgen jobbhk@lidl.se.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2020
  • Ansök senast: 23 november 2020

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024