OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Även Finance på Scania genomgår en spännande fas med stort fokus på digitalisering och utveckling.
Nu söker vi en erfaren administrativ Assistent till Scania Industrial Operations Accounting Services - vill du vara med på vår resa?
Vilka är vi
Industrial Operations Accounting Services (IOAS) bildades 2019 och hos oss jobbar cirka 50 personer, främst med redovisning och rapportering. Huvudsyftet för avdelningen är att möjliggöra effektiva finansiella processer genom att leverera relevanta och kvalitativa redovisnings- och rapporteringstjänster.
Arbetsuppgifter
Vi arbetar i en dynamisk och kreativ miljö där vi hanterar löpande frågeställningar, men även deltar i ständigt förbättring- och förändringsarbete där digitalisering är ett naturligt inslag. Rollen som administrativ Assistent ställer därför höga krav på flexibilitet och proaktivitet.
Rollen omfattar administrativ support till chefen för IOAS samt avdelningen, där du ingår i ledningsgruppen och ansvarar för det administrativa arbetet kring denna.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
• Administrativ support gällande behörigheter och beställningar.
• Ansvar för löpande administration av attester.
• Ansvar för information som publiceras på Scanias Intranät.
• Koordinering och administrativt stöd vid möten, konferenser och resor.
• Administrativ support vid intern och extern kommunikation.
• Löpande förbättringsaktiviteter för att ständigt utveckla processer och rutiner.
Din profil
Vi tror att du som kommer lyckas i den här rollen har flera års erfarenhet som administrativ Assistent och gärna även erfarenhet från ledningsgruppsarbete. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska och uttrycker dig obehindrat i tal och i skrift samt har goda kunskaper i program inom MS Office. Du har ett strukturerat arbetssätt, är proaktiv och drivs av att ge god service. Vi tror även att det är viktigt att du är intresserad av administrativa processer och förbättringsarbete kring detta, där effektivitet och digitalisering är i fokus.
I denna roll behöver du ha lätt för att samarbeta och kunna fatta egna beslut. Hög integritet och professionell inställning är en förutsättning för uppdraget. God känsla för detaljer och hög kvalitet är också avgörande för att lyckas i rollen.
Vi värdesätter mångfald och ser att våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten.
För mer information
Kontakta gärna Fredrik Edman, fredrik.edman@scania.com
Ansökan
Din ansökan bör innehålla CV och personligt brev.
Sista ansökningsdag är 28 februari.
Välkommen med din ansökan!