OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20222945
Välkommen till särskilt boende Malmö stad! Vi består av 40 särskilda boenden och har en sjuksköterskeorganisation som är uppdelad i fyra geografiska områden i staden.
Vi söker nu en assistent till ett av dessa områdena för att stötta sektionschef och sjuksköterskor inom många olika administrativa arbetsuppgifter. Du arbetar kontorstider, måndag till fredag på Erikslustvägen.
Arbetsuppgifter
HSL 2 ansvarar för sjuksköterskor på åtta boenden i norra och centrala Malmö och en kvällsorganisation. Som assistent består din arbetsdag av administration och daglig kontakt, service och administrativt stöd till verksamhetens sektionschef och sjuksköterskor. Du samarbetar i ett team som består av andra assistenter och samordnare.
Du kommer att arbeta i Malmö stads HR-system, där alla anställningar, närvaro och frånvaro läggs in och som ligger till grund för utbetalning av lön till enhetens medarbetare. Du hanterar också fakturor och utdata i ekonomisystemet Ekot. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att säkerställa den dagliga bemanningen i verksamheten vid kortare och längre tids frånvaro. Du hanterar kontakter med bemanningsföretag och stadens egna bemanningsorganisation för sjuksköterskor.
Andra förekommande arbetsuppgifter är diarieföring, framtagande och sammanställningar av statistik, vara behjälplig under rekryteringsprocesser, bokningar av lokaler, beställningar, samordna och fördela utbildningsplatser, service av bilar och cyklar.
Kvalifikationer
Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning och har du en eftergymnasial utbildning inom administration är det meriterande. Önskvärt är att du har tidigare erfarenhet från administrativt arbete och/eller servicearbete samt tekniska kunskaper. Har du dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete inom vården, god IT-vana och körkort är detta meriterande.
Som person är du lyhörd, flexibel och lösningsorienterad samtidigt som du är öppen för nya utmaningar. Tjänsten kräver att du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer och du ser dig själv som en självklar del av teamet, samtidigt som du tycker om att arbeta självständigt. Det är viktigt för oss att du har ett gott bemötande, även i stressade situationer och att du utför de dagliga insatserna med god kvalité och hög service.
Du är strukturerad och kommunikativ samt uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Tjänsten kräver att du har god digital kompetens vilket innebär att det är naturligt för dig att använda datorn som arbetsredskap och hjälpmedel.
Är det dig vi beskriver? Välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra 5 200 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Var med och bygg morgondagens vård och omsorg Malmö behöver dig! Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98