Administrativ assistent sökes!

Administrativ assistent sökes!

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att arbeta med administration och rekrytering i ett härligt team hos en av våra kunder i centrala Stockholm? Vi söker just nu en administrativ assistent till ett spännande uppdrag hos det framgångsrika konsultbolaget Alumni.

Konsultuppdraget är med start så snart som möjligt och pågår i ca 6 månader, goda chanser till förlängning finns. Placering är i Alumnis lokaler på Kungsbron 1 i Stockholm. Möjlighet till distansarbete finns.


Om tjänsten
Alumni är en internationell, marknadsledande och innovativ konsultfirma med tjänster inom ledarutveckling och Executive Search (chefsrekrytering) med tio kontor i åtta länder. Alumni har funnits på marknaden i drygt 30 år och har ett väletablerat nätverk i toppen av Sveriges näringsliv där de arbetar med klienter inom olika branscher, såväl i den privata som den offentliga sektorn. För Alumnis klienter är det viktigt att alltid hålla en hög standard genom hela processen och ställer därför krav på noggrannhet, professionalitet och kvalitet.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som assistent ingår du i funktionen Business Support och kommer att arbeta som del av ett av Alumnis affärsteam, där du stöttar teamet med administrativa uppgifter. Business Support är en viktig funktion på Alumni som bl.a. arbetar med administration kopplat till rekryteringsprocessen, t.ex. att förbereda dokument och presentationer, uppdatera och lägga in uppgifter i affärssystem, hantera bakgrundskontroller och boka kund- och kandidatmöten. Vidare innebär tjänsten mycket kommunikation både internt och externt och andra typer av uppgifter kan förekomma i samråd med teamchefen, t.ex. korrekturläsning och textbearbetning. Syftet med rollen är att säkerställa en hög effektivitet och smidighet i processer, samt att leverera hög kvalitet till bolagets kunder.


Vem är du?
Vi ser att du som söker uppdraget har/är:

• ett intresse för administration och har gärna flera års erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll med flera kravställare
• god administrativ förmåga och stor noggrannhet
• kunskap och erfarenhet av att arbeta med Powerpoint och Word, samt gärna duktig på Excel
• flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• erfarenhet av mycket intern och extern kontakt via telefon och mail

För tjänsten är det viktigt att du är van vid ett högt tempo och kan klara deadlines för att gruppen skall kunna leverera i tid. Vi söker dig som har bra prioriteringsförmåga, struktur och hög nivå av noggrannhet. För att lyckas i rollen är du självständig i ditt arbete, representativ och har ett servicetänk.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2022
  • Ansök senast: 28 december 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024