Administrativ assistent sökes till myndighet i centrala Stockholm!

Administrativ assistent sökes till myndighet i centrala Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Har du tre års erfarenhet från administrativt arbete samt erfarenhet från offentlig sektor? Trivs du bra i roller där du får vara med och koordinera samt stötta dina kollegors arbete? Då borde du läsa vidare!
Om tjänsten
En administrativ assistent sökes åt generaldirektören på en statlig myndighet som sorterar under Socialdepartementet. Arbetet kommer att utföras på myndighetens huvudkontor i centrala Stockholm. Du kommer att sitta nära generaldirektören samt de kollegor som ingår i ditt team.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter inkluderar följande:
Hantering av generaldirektörens kalender inklusive samordning och förberedelser av möten.
Administrativt stöd till generaldirektören, staben och ledningsgruppen i form av bokningar, dokumentationshantering, utskick, kallelser och inbjudningar.
Remisshantering
Resebokningar
Fakturakontering
Koordinering och administration samt praktiska förberedelser av möten, konferenser och andra aktiviteter.
Hantering av inkommande skrivelser och telefonsamtal från olika aktörer inklusive från allmänheten).

Dina egenskaper
Vi tror att du är en noggrann och stöttande person som trivs bra i roller där du får ta ansvar och koordinera. Som person dras du just till det administrativa arbetet på grund av möjligheten att kombinera din servicevänliga sida med din ordningsamma ådra. Vi ser gärna att du är en person med god samarbetsförmåga som inte har problem att stötta och hjälpa till, men som känner ansvar för sina uppgifter och fullföljer dem ut.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent varav minst ett (1) år inom offentlig sektor
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-09-27. Tillträde 2022-03-01
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32948 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 10 mars 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024