OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Därför satsar vi på friskvård, möjlighet till flexibla arbetstider och vissa möjligheter till distansarbete. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Vi söker Administrativ assistent med placering på Gemensamma Försäkringsfrågor, verksamhetsområde Kontroll (GF Kontroll) i Stockholm
Inom verksamhetsområde Kontroll arbetar vi med utredningar av individer som medvetet eller omedvetet kan ha fått ersättning från Försäkringskassan på felaktiga grunder. Vårt uppdrag är i första hand att förhindra och stoppa felaktiga ersättningar från socialförsäkringen.
Ansvar och arbetsuppgifter
GF Kontroll har 8 kontrollutredningsenheter spridda över landet och vi söker nu en administrativ assistent som ska ge kontrollutredarna och dess enhetschefer administrativt stöd. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring.
I arbetet ska du i första hand sköta administration kring polisanmälningar, registreringsarbete, diarieföring, viss posthantering, uppföljningar och arkivering. Du kommer även i viss mån ha kontakt med andra myndigheter såsom Polismyndigheten, Åklagarmyndigheten och domstolar. Tjänsten är nyinrättad och arbetsuppgifterna kan komma att utvecklas och förändras över tid.
Vi söker dig som
• Har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• Har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt
• Samarbetar konstruktivt och stöttar andra
• Är initiativrik och ansvarstagande
• Litar på din egen förmåga och kan arbeta självständigt
Det är meriterande om du:
• Har goda kunskaper i Office-paketet
• Har erfarenhet av administration
• Har erfarenhet av datorarbete
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
1 tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor, kontakta
Chef: Johan Gellerstedt, 010-116 2283, Barbro Lagergren, 010-116 6635, (för frågor om tjänsten). HR-specialist Maria Themnér, 010-116 45 19. (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Christian Carlsson, 010-118 6628, tel Saco-S: Dick Öjbro, 010-119 24 41 Seko: Anne Svensson,010-113 83 07.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 23 januari 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.