Administrativ assistent till Analys och prognos i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Vi söker en vikarierande administrativ assistent till avdelningen för Analys och prognos vid huvudkontoret på Telefonplan i Stockholm.

Avdelningen för analys och prognos har en central roll i att bygga Försäkringskassan som en kunskapsmyndighet. Målen är att sprida kunskap i samhällsdebatten samt öka användningen av kunskapsbaserade beslutsunderlag. Viktiga mottagare är Försäkringskassans ledning och avdelningar, regeringen samt forskarsamhället. Avdelningen består av ett hundratal medarbetare inom fem verksamhetsområden. Arbetet bedrivs i nära samarbete med andra delar av Försäkringskassan samt ofta med forskare och andra experter. Vi söker nu en administrativ assistent som kan bidra till avdelningens framgång genom att stärka och utveckla det administrativa stödet internt.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som administrativ assistent på Avdelningen för Analys och prognos är du i första hand ett stöd till avdelningens chefer och till det avdelningsgemensamma arbetet. Du bidrar aktivt till att chefernas och medarbetarnas vardag på avdelningen kan fungera smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med övriga assistenter på avdelningen. Dina viktigaste egenskaper är viljan och förmågan att ge ett bra stöd och samarbeta. Viktigt är även att du inte är rädd för att ta egna initiativ och bidra till förbättringar.

Som administrativ assistent har du ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter vilket ställer höga krav på flexibilitet. Dina arbetsuppgifter innebär bl a administration kring möten, personal, behörigheter och inköp. Tjänsten innebär också hantering av aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser samt enskilda projekt på avdelningen, både i form av att du självständigt utför uppdrag såväl som att du arbetskoordinerar kollegor eller deltar i ett uppdrag som en kollega arbetskoordinerar. Diarieföring, hantering av fakturor samt information om administrativa rutiner ingår också. Tjänsten kan vid behov även inkludera stöd i samband med avdelningens analysarbete som exempelvis administration kopplat till enkäter och aktgranskningar.

Vi söker dig som har


• slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• erfarenhet av arbete med service eller administrativa arbetsuppgifter
• goda kunskaper i officepaketet

Du ska ha följande personliga egenskaper:


• Initiativtagande och självgående; du är van att ta ansvar för dina uppgifter, sätta igång aktiviteter, strukturera upp arbetet och driva det framåt för att uppnå resultat.
• Flexibel; du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt förändra ditt tillvägagångssätt samt växla mellan olika uppgifter.
• Samarbetsförmåga; du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt samt delar med dig av kunskaper och information. Du stödjer andra i att uppnå gemensamma mål.
• Serviceinriktad; du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är lyhörd för behov och tillmötesgående i ditt bemötande.
• Strukturerat och systematisk; Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter tidsramar, genomför och levererar resultat utifrån överenskommelse
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt är en god kommunikatör

Det är meriterande om du har


• erfarenhet att utföra uppdrag där du har arbetskoordinerat dina kollegor
• erfarenhet av att stödja chefer i en myndighet, större organisation eller ett större företag

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt

Anställningen avser ett vikariat på heltid till sista oktober 2018, med möjlighet till förlängning. Tillträde omgående. Placeringsort Telefonplan, Stockholm, där vi arbetar utifrån ett aktivitetsbaserat arbetssätt.

Om du har frågor, kontakta

Rekryterande chef: Gabriella Bremberg, 010-118 33 50 (för frågor om tjänsten). HR-administratör: Linda Johansson, 010-116 28 66 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Helen Nilsson, 010- 116 92 34, SACO: Elahe Hamidi, 10 116 90 66 och Seko: Irre del Barba, 010 115 30 87.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 22 april 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan -
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 12 april 2018

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024