Administrativ assistent till avdelningen för särskilt boende

Administrativ assistent till avdelningen för särskilt boende

Arbetsbeskrivning

Ref: 20202403

Nu söker vi administrativa assistenter till avdelningen för särskilt boende! 

Avdelningen för särskilt boende ingår i Hälsa, vård- och omsorgsförvaltningen i Malmö stad. Avdelningen verkställer beslutade insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och utför insatser enligt hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Avdelningen ansvarar för insatser som utförs för brukare i särskilda boenden i Malmö stad. Huvudfokus för avdelningen är att bedriva vård och omsorg med kvalitet och därigenom skapa trygghet för brukare och anhöriga. I Malmö stad finns det 42 särskilda boenden med cirka 2050 medarbetare. Avdelningen ansvarar också för en kostenhet som ska säkra kvaliteten kring mat och måltider. 

En av tjänsterna kommer vara riktad mot HSL-enheten.

Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent är du ett stöd till verksamhetens enhetschef och sektionschefer med administrativa arbetsuppgifter som t.ex. fakturahantering, registrering i personal-, ekonomi och verksamhetssystem, diarieföring, minnesanteckningar och direktupphandling.

Du arbetar i Malmö stads HR-system, Personec P, där alla anställningar, närvaro och frånvaro läggs in och som ligger till grund för utbetalning av lön till enhetens medarbetare. Till arbetet tillhör hantering av fakturor och utdata i ekonomisystemet Ekot, och du ansvarar för framtagande av statistik, sammanställningar och är kontaktperson för andra avdelningar. I arbetet ingår även bokningar av lokaler, beställningar, hålla samman ledningsgruppens dagordning samt administration vid utbildningar. 

Kvalifikationer
I rollen kommer du att vara assistent till en enhetschef men du tillhör ett team med andra administrativa assistenter, vilket ställer krav på att du kan arbeta självständigt samtidigt som du är lyhörd och har en god sammarbetsförmåga. 

Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning och minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete. Har du dessutom erfarenhet av administrativt arbete inom vård och omsorg ser vi det som en merit. Du trivs med att vara spindeln i nätet och är strukturerad, ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Du behöver ha en god datorvana och ha lätt för att hantera digitala system. Har du tidigare arbetat i Personec P och Ekot är det meriterande. 

Arbetet ställer krav på att du har god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad i ditt förhållningssätt då du kommer ha många kontaktytor i ditt dagliga arbete. Tjänsten kräver att du behärskar det svenska språket till fullo i både tal och skrift. 

Passar ovannämnda in på dig välkomnar vi varmt din ansökan. Vi kommer att göra urval och kalla till intervjuer först efter sista ansökningsdag. 

 

Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Var med och bygg morgondagens vård och omsorg - Malmö behöver dig! Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/ 

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 4
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2021
  • Ansök senast: 2 mars 2021

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Tandtekniker biträde / Kontorservice

Tandtekniker biträde / Kontorservice

7 januari 2025

7 januari 2025

Projektadministratör

Projektadministratör

7 januari 2025