Arbetsbeskrivning
Nu finns möjligheten att arbeta i ett team som administrativ assistent med operativ bemanning inom Administrativa enheten för Funktionsstödsområdet. Gillar du problemlösning och att arbeta med service, då kan du vara personen för oss!
Om tjänsten
Administrativa enheten är en ny enhet inom funktionsstödsområdet. Här välkomnas du av ett kompetent team som arbetar med olika uppdrag. Vi ger chefstöd i administrativa frågor, övergripande stöd i schemaplaneringssystem, stöd i schemahantering och bemanningsriktlinjer samt operativt stöd i hantering av korttidsfrånvaro ute i våra verksamheter.
Du kommer ingå i ett team av kollegor som arbetar med hantering och bemanning av korttidsfrånvaro. Vi utför även administrativa uppgifter där vi bland annat administrerar anställningar, kontrollerar belastningsregister, följer upp korttidsfrånvaro av våra timanställda mm.
Exempel på arbetsuppgifter:
• hantering och tillsättning av korttidsfrånvaro inom Funktionsstödsområdet. Bemanning innebär matchning av vikarie mot verksamhet utifrån verksamheternas behov
• följa upp timvikariers närvaro
• administrera anställningsavtal och personalakter
• kontrollera belastningsregister
• stötta och handleda verksamheter i frågor gällande samplanering och korttidsfrånvaro
Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen område funktionsstöd ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). I denna tjänst tillhör du Administrativa enheten och arbetar med frågor som rör bemanning och korttidsfrånvaro.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba inom socialförvaltningen orebro.se/jobb/socialtarbete
Kvalifikationer
Som person har du förmågan att ta ansvar för dina arbetsuppgifter, prioritera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Du behöver kunna hantera och växla mellan olika arbetsuppgifter samtidigt. För att passa i tjänsten bör du också ha lätt för att samarbeta med dina kollegor och de vi är till för dvs medarbetare och enhetschefer samt våra timanställda vikarier, vara serviceinriktad samt kunna hantera de flesta oförutsedda händelser på ett lugnt och professionellt sätt. Vidare behärskar du det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med medarbetare, enhetschefer, verksamheter och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som enheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration, ekonomi eller längre erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• arbetslivserfarenhet och god kännedom om schemasystemet Medvind
• arbetslivserfarenhet av målgruppen inom funktionsstödsområdet
Meriterande:
• arbetslivserfarenhet av operativt stöd i bemanningsfrågor gällande hantering av korttidsfrånvaro
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 15 februari 2025 eller enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Arbetstid: dagtid och varannan helg
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 januari 2025.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67