Administrativ assistent till Bemanningsenheten vård och omsorg

Administrativ assistent till Bemanningsenheten vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

Vi söker en administrativ assistent som vill förstärka upp teamet under våren och stötta rekryterare i rekryteringsprocessen av korttidsvikarier till vård och omsorg inför sommaren 2023. Du kommer att ingå i ett härligt team och kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med övriga kollegor. 

Om tjänsten
I din roll som administrativ assistent kommer du att stötta rekryterarna i rekryteringsprocessen. Teamet du kommer att ingå i består av sex rekryterare och en enhetschef. Tillsammans med ditt team och verksamhetsansvariga levererar ni enheternas vikariebehov. Vi arbetar med ca 40 enheter inom vård och omsorg och under våren rekryterar vi ca 600 timvikarier. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• registrera utbildningar och administrera användarkonton i verksamhetssystem
• boka anställda vikarier på utbildningar, följa upp och sammanställa genomförda utbildningar och informera enheter
• sammanställa genomförda introduktionsutbildningar och följa upp på ej genomförda utbildningar

Kompetenskrav

• adekvat gymnasieutbildning med inriktning ekonomi/administration, vård- och omsorg alt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av administrativt arbete

Vi ser att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande samt en förmåga att planera i det egna arbetet. Ditt arbetssätt präglas av ordningssinne och noggrannhet och du har förmåga att anpassa dig efter ändrade förutsättningar. För att trivas i rollen har du lätt att både arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Det krävs en god förmåga att kommunicera såväl skriftligt som muntligt samt en god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystem (exempelvis Medvind)

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsad anställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: from 9 januari - tom 16 juni 2023

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Bemanningsenheten är en central enhet som sköter rekrytering av timvikarier i Vård-och omsorgsförvaltningen. Enheten har sin arbetsplats på Citypassagen.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
En första intervju kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 november.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2022
  • Ansök senast: 1 november 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024