OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en administrativ assistent som vill förstärka upp teamet under våren och stötta rekryterare i rekryteringsprocessen av korttidsvikarier till vård och omsorg inför sommaren 2023. Du kommer att ingå i ett härligt team och kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med övriga kollegor.
Om tjänsten
I din roll som administrativ assistent kommer du att stötta rekryterarna i rekryteringsprocessen. Teamet du kommer att ingå i består av sex rekryterare och en enhetschef. Tillsammans med ditt team och verksamhetsansvariga levererar ni enheternas vikariebehov. Vi arbetar med ca 40 enheter inom vård och omsorg och under våren rekryterar vi ca 600 timvikarier.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• registrera utbildningar och administrera användarkonton i verksamhetssystem
• boka anställda vikarier på utbildningar, följa upp och sammanställa genomförda utbildningar och informera enheter
• sammanställa genomförda introduktionsutbildningar och följa upp på ej genomförda utbildningar
Kompetenskrav
• adekvat gymnasieutbildning med inriktning ekonomi/administration, vård- och omsorg alt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av administrativt arbete
Vi ser att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande samt en förmåga att planera i det egna arbetet. Ditt arbetssätt präglas av ordningssinne och noggrannhet och du har förmåga att anpassa dig efter ändrade förutsättningar. För att trivas i rollen har du lätt att både arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Det krävs en god förmåga att kommunicera såväl skriftligt som muntligt samt en god datorvana.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystem (exempelvis Medvind)
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsad anställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: from 9 januari - tom 16 juni 2023
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Bemanningsenheten är en central enhet som sköter rekrytering av timvikarier i Vård-och omsorgsförvaltningen. Enheten har sin arbetsplats på Citypassagen.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
En första intervju kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 november.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67