Administrativ assistent till Bolagsrätt i Sundsvall

Administrativ assistent till Bolagsrätt i Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Är du van att arbeta strukturerat i ett högt tempo? Är du noggrann, effektiv och vill arbeta i nära samarbete med andra? Då kan du vara den administrativa assistenten vi söker!

Om Bolagsrätt

Bolagsrätt Sundsvall AB är specialiserad på aktiebolagsrätt, firmarätt och frågor med anknytning till Bolagsverket. De upprättar och granskar handlingar, tillhandahåller lagerbolag samt hanterar bolagsrättsliga ärenden. Bolagsrätt biträder även som ombud i registreringsärenden vid Bolagsverket.

Bolagsrätts lokaler är placerade i centrala Sundsvall och har idag cirka 22 personer anställda i roller som jurister, assistenter, paralegals och ekonomer.

Om rollen

Den primära arbetsuppgiften som assistent hos Bolagsrätt är att hantera administrativa ärenden som inkommer från Bolagsrätts kunder. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att upprätta handlingar, hantera lagerbolagsbeställningar, posthantering, telefon- och mejlkontakt med kunder, inlämning av ärenden till Bolagsverket och allmän kontorsservice.

Det är mycket att göra på kontoret hos Bolagsrätt och rollen innebär att hantera en stor mängd information och arbetsuppgifter samt att snabbt kunna ställa om och prioritera bland olika arbetsuppgifter. Du kan förvänta dig ett högt tempo där ingen dag är den andra lik och du kommer ständigt att utmanas i att behöva strukturera om din dag för att bli klar med rätt saker i rätt tid.

Din profil

Du har en fullgjord gymnasieutbildning och du har arbetat några år heltid efter gymnasiet. Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet av yrken där varierande arbetsuppgifter och prioritering av tid har ingått. Du är van att arbeta i ett högt tempo och förstår hur viktigt det är att prioritera om i arbetsuppgifter för att säkerställa att kunden blir nöjd och att arbetet blir gjort i tid.

Vidare är du noggrann, effektiv och tycker om att arbeta i nära samarbete med andra. Du har mycket goda kunskaper i svenska samt behärskar engelska i tal och skrift.

Krav för tjänsten

Gymnasieutbildning

Tidigare arbetslivserfarenhet i högt tempo

Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande

Tidigare erfarenhet av Bolagsverket eller liknande administrativa tjänster

Övrigt

Startdatum: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Ort: Sundsvall

Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.

Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller johanna@stegra.nu.

Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stegra Rekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Postadress

Universitetsallén 32
Sundsvall, 85234

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024