OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du van att arbeta administrativt i ett högt tempo? Är du noggrann, effektiv och vill arbeta i nära samarbete med andra? Då kan du vara den administrativa assistenten vi söker!
Om Bolagsrätt
Bolagsrätt Sundsvall AB är specialiserad på aktiebolagsrätt, firmarätt och frågor med anknytning till Bolagsverket. De upprättar och granskar handlingar, tillhandahåller lagerbolag samt hanterar bolagsrättsliga ärenden. Bolagsrätt biträder även som ombud i registreringsärenden vid Bolagsverket.
Bolagsrätts lokaler är placerade i centrala Sundsvall och har idag cirka 22 personer anställda i roller som jurister, assistenter, paralegals och ekonomer.
Om rollen
Den primära arbetsuppgiften som assistent hos Bolagsrätt är att hantera administrativa ärenden som inkommer från Bolagsrätts kunder. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att upprätta handlingar, hantera lagerbolagsbeställningar, posthantering, telefon- och mejlkontakt med kunder, inlämning av ärenden till Bolagsverket och allmän kontorsservice.
Det är mycket att göra på kontoret hos Bolagsrätt och rollen innebär att hantera en stor mängd information och arbetsuppgifter samt att snabbt kunna ställa om och prioritera bland olika arbetsuppgifter. Du kan förvänta dig ett högt tempo där ingen dag är den andra lik och du kommer ständigt att utmanas i att behöva strukturera om din dag för att bli klar med rätt saker i rätt tid.
Din profil
Du har en fullgjord gymnasieutbildning och du har arbetat med administration, kundtjänst eller som assistent tidigare. Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet av yrken i ett väldigt högt tempo där varierande arbetsuppgifter och prioritering av tid har ingått. Du är van att prioritera om i arbetsuppgifter och förstår hur viktigt det är att säkerställa att kunden blir nöjd och att arbetet blir gjort i tid.
Vidare är du noggrann, effektiv och tycker om att arbeta i nära samarbete med andra. Du har mycket goda kunskaper i svenska samt behärskar engelska i tal och skrift.
Krav för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundtjänst, administration eller som assistent
Du är stresstålig och tycker om att arbeta i högt tempo
God prioriteringsförmåga
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
Tidigare erfarenhet av Bolagsverket eller liknande administrativa tjänster
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08:30 – 17:30 med tyngdpunkt senare delen av dagen där viss övertid kan förekomma
Placering: Bolagsrätts kontor på Köpmangatan 1 i Sundsvall, ej möjlighet till distansarbete
Uppdragsform: Hyrrekrytering vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra Rekrytering och uthyrd till Bolagsrätt med goda möjligheter till att uppdraget övergår till en anställning direkt hos kund
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller johanna@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.