Administrativ assistent till Bulk Produktion

Arbetsbeskrivning

Vi söker, för tillträde den 1 december en administrativ assistent till avdelningen Bulk produktion (Fraktionering).Avdelningens verksamhet består av att rena proteiner från blodplasma till halvfabrikat för leverans till Steril produktion.Vi är ca 120 st medarbetare varav ca 100 arbetar i huvudsak inne i processanläggningen.

Vi söker dig som har gymnasiekompetens samt några års erfarenhet av administrativt arbete.Vi ser också gärna att du har utbildning i företagsekonomi.

Du ska vara en god användare av Office-paketet samt ha bra IT-vana.Goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift är ett krav.

Du kommer att ansvara för avdelningens fakturahantering samt medverka vid årlig omkostnadsbudget.Det innebär även att följa upp och rapportera månadsvis budgetutfall till sektionschefer och avdelningschef.Vi arbetar i system SAP/R3.

Administration och koordination av verksamhet och personal.Det innebär bl.a. att du är kontaktperson mot HR och ekonomiavdelningen, förbereder information och material till nyanställda, upprättar organisationsschema och utbildningskort.Du kommer även att ansvara för olika register.

Alllmänna kontorsgöromål som: Protokollskrivning, bokning av resor, kurser, konferenser och bud samt beställningar av kontorsmaterial.Stöd och hjälp till skiftledarna och sektionschefer med administrativa göromål och kontakter utanför avdelningen.Ansvara för administrering av Rikskuponger.

Du arbetar även bl.a. med sammanställning av arbetstidsrapportering, implementering och register av instruktioner, register och tilldelning av personliga skåp i omklädningsrum.

Den ideala kandidaten
Personliga egenskaper som värdesätts är noggrannhet, flexibilitet, serviceinriktning samt förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.Van att åta sig nya arbetsuppgifter och har erfarenhet av att arbeta i komplexa system.

Erfarenhet från SAP/R3 är meriterande, likaså mycket bra kunskaper i engelska både i tal och i skrift.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månadres proavanställning.Arbetstiden är dagtid och på heltid.

Om du vill veta mer om tjänsten så är du välkommen att kontakta:
Roland Löfgren, Avd chef. Lillemor Tenbo, Adm.assistent. Madelene Olausson, Personalhandläggare.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Strategist Kristina Jakobsson
076 000 48 29
Program coordinator Paulina Bumbul-Borowska
072 74 55010
Charlotte Rogeholt

HR Specialist Susanne Färestål
08-566 43 200
HR Specialist Susanne Färestål
08-566 43 200
Executive Coordinator Paulina Bumbul-Borowska
+46 8 5664 3527
HR Administratör Jane Paul
+46 8 5664 35 01
HR Konsult Anna Weibull
0856643689
HR Strategist Kristina Jakobsson

Emelie Aronsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Octapharma AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 2 november 2009
  • Ansök senast: 10 november 2009

Besöksadress

Elersvägen 40
None

Postadress

Elersvägen 40
Stockholm, 11275

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024