OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.
Fastighetsavdelningen på huvudkontoret i Solna ansvarar för alla Lidls fastigheter, allt från etablering, bygg och förvaltning. På avdelningen arbetar idag 11 personer. På grund av att vårt butiksnät ständigt växer så utökar vi även vårt team och söker nu två assistenter till vår Bygg- och fastighetsavdelning.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som administrativ assistent har du en viktig funktion med att ge vår bygg- och fastighetsavdelning support i det dagliga administrativa arbetet. Du arbetar självständigt med kontroller av fakturor, uppföljning av aktiviteter samt medverkan vid mötesförberedelser. Du arbetar även med resebokningar och bearbetar information i olika affärssystem. I rollen ingår också att göra en del utvärderingar och att ansvara för kontrakts- och posthantering.
För den ena assistenttjänsten krävs god kunskap och färdighet i att göra presentationer i Power Point.
Vilka erfarenheter söker vi?
Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande inom exempelvis administration eller ekonomi i grunden. Vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, och meriterande om du arbetat inom fastighets- eller byggsektorn.
Som person är du strukturerad, noggrann och har mycket god prioriterings- och initiativförmåga. Du har lätt för att samarbeta med andra människor men kan samtidigt arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du är en skicklig administratör och för dig är det en självklarhet att vara serviceinriktad i ditt arbete. Ett arbete med högt tempo och som innehåller ett stort antal varierande uppgifter är något du trivs med. Vidare har du en stark kommunikationsförmåga och uttrycker dig mycket väl på svenska i såväl tal som skrift. Har du dessutom kunskaper i tyska så ses det som starkt meriterande. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Tjänsten är en heltidstjänst, med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten via länken Söka jobb online som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Där fyller du i formuläret och bifogar cv samt personligt brev. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 22 augusti 2014. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!