Administrativ assistent till Citibank

Arbetsbeskrivning

Administrativ assistent till Citibank
Drivs du av att jobba i en internationell miljö med mycket driv och möjligheter? Har du samtidigt ett stort intresse av GDPR och vill jobba i projektform? Då kan det här vara en stor möjlighet för dig! Vi söker nu en driven HR-administratör på uppdrag av Citibank i centrala Stockholm.

Omfattning: Heltid, uppdraget startar så snart som möjligt under 6 månader framåt. Det finns mycket goda chanser till förlängning.

Arbetsbeskrivning:
Citibank en är en av världens största globala banker och finns i över 160 länder. Deras verksamhet i Sverige är inriktad mot de största svenska företagen, finansinstituten och den offentliga sektorn och de tillhandahåller tjänster till dotterbolag inom utländska multinationella företag som är verksamma i Sverige. För dessa företag är Citibank en av deras viktigaste banker och de arbetar med sina kunder över hela världen och utnyttjar sitt internationella nätverk fullt ut.

Nu söker man en HR-administratör som kommer att jobba med GDPR, HR administration och stötta HR avdelningen. Ett spännande arbete som kräver mycket struktur och analytisk förmåga. I rollen ingår bland annat;

• Samordna leverans- och kvalitetsprojekt inom HR och GDPR, såväl regionalt som internationellt.
• Administrera, hantera och förbättra HR-processer och verktyg i enlighet med GDPR
• Analysera behovet av uppdatering av processer, sammanställa och hantera rutiner och styrdokument samt se över förbättringsmöjligheter inom dessa
• Stötta HR-avdelningen i olika administrativa delar såsom protokollskrivning, sammanställningar av statiskt m.m.
Citibank håller en hög standard i sitt arbete och det är snabbrörlig miljö. Här trivs du som drivs av kvalitet i kombination med att arbeta mot tydliga deadlines. Samtidigt får du möjlighet att utvecklas i en starkt internationell miljö med många kontaktytor över landsgränserna.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har god administrativ vana och har vana av att uppdatera rutiner, processer och arbetssätt. Du har en analytisk förmåga, är mycket strukturerad och tycker om att granska information, utveckla och se förbättringar. Du har goda kunskaper i Excel samt bra systemvana. Ett krav för tjänsten är att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetat med GDPR och/eller har en bakgrund inom HR.

Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du analytisk och noggrann. Du är affärsmässig och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-07-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Liv Hedström liv.hedstrom@randstad.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 13 juli 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024