OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Nordens bemanningsspecialister sedan 1960 arbetar Proffice framgångsrikt med Rekrytering, Personaluthyrning samt Karriär & Utveckling.För att lösa våra kunders behov på bästa sätt har vi specialiserat oss inom vissa yrkes- och verksamhetsområden.Proffice driver utvecklingen mot en mer flexibel och modern arbetsmarknad.Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag.www.proffice.se ADMINISTRATIV ASSISTENT till DHL i Malmö DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster.Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela logistikkedjan.DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan, bidrar med katastrofhantering samt utbildning.Tjänsten är ett föräldravikariat tom januari 2012, där de första 6 månaderna av anställningen är hos Proffice och därefter övergår anställningen till kund. Du arbetar inom trafikproduktion/kundservice och håller i bokningar, bevakar dessa och vidarebefordrar till partners.Du tar emot och besvarar allmänna frågor rörande pågående eller kommande transporter.Du beräknar och lämnar priser till kunder, tar emot reklamationer och registrerar dessa.Till stor del handlar det om att säkerställa att korrekt information finns i produktionssystemen med tanke på vidare handläggning av transporten.Att upprätthålla en god kommunikation med övriga medarbetare på kontoret är viktigt för att alla ska vara uppdaterade på aktuell trafiksituation.Du har kontinuerlig kontakt med partners, kunder och leverantörer.Fakturahantering ingår också.Vi söker dig som är van vid ett högt tempo och kan hantera många olika uppgifter samtidigt.Arbetet innebär att kunden sätts i fokus utan att kvaliten sätts ur spel.Din serviceinriktning är påtaglig likaså din förmåga att kommunicera.Du är strukturerad, van att planera ditt arbete och du har en mycket god organisationsförmåga. Du har gymnasiekompetens, gärna med inriktning ekonomi.Du behärskar engelska i tal och skrift och gärna ytterligare något språk (t.ex. polska, tjeckiska, ungerska).Du är en van datoranvändare och har erfarenhet av affärssystem.Tjänsten söker du via vår hemsida www.proffice.se.Din ansökan vill vi ha omgående då vi arbetar med löpande urval.