Administrativ assistent till Ekkälleskolan och förskolor i Berga/Ekkällan

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
Ekkälleskolan är en nystartad skola, sedan hösten 2015, i Södra Ekkällan.

Södra Ekkällan är ett nytt bostadsområde som gränsar till härliga omgivningar med närhet till skog och grönområde. Idag är det en liten skola med omkring 180 elever i F-6 men skolan växer för varje år med ca 40 elever. På skolan har vi modern utrustning, ljusa lärmiljöer, god arbetsmiljö och vi skapar nya rutiner varje dag. På bottenplan i skolan ligger förskolan Bataljonsgatan 24 och i närområdet ligger förskolorna Knektgatan och Luftvärnsgatan som också ingår i den administrativa tjänstens uppdrag. Rektor och förskolechef har sina kontor på Ekkälleskolan.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en administratör på 100 %. Det är ett vikariat då vår administratör ska vara tjänstledig. Som administrativ assistent har du ett nära samarbete med rektor och förskolechef.

Arbetet innefattar bl.a. löneadministration, elevadministration, fakturahantering, vikariesamordning. De administrativa system som huvudsakligen används är Heroma, Extens, W3D3 och Agresso.

Du är skolan och förskolans "ansikte utåt" och en stor del av arbetet handlar om att på olika sätt ge service på plats. Du behöver tycka om att vistas i miljöer med barn och elever, då även de själva eller tillsammans med sina föräldrar söker sig till den administrativa assistenten för att få råd i olika frågor.

Du kommer att ingå i ett nätverk för administrativa assistenter i Östra skolområdet där det finns möjlighet till erfarenhetsutbyte och stöd.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med inriktning mot personaladministration och/eller ekonomi alternativt en relevant högskoleutbildning.

Vi vill att du:

- har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning
- tycker om att fungera som spindeln i nätet med många olika kontaktytor
- har mycket god serviceförmåga
- arbetar självständigt och tar stort eget ansvar för sitt arbetsområde
- tar egna initiativ, är organiserad och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt
- har lätt för att samarbeta på många olika nivåer då arbetet handlar om att ge service till chefer, medarbetare och övriga som du kommer i kontakt med
- har förmåga att snabbt kunna anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar
- lösningsfokuserad och har god förmåga att se möjligheter i arbetet.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

Kontaktpersoner på detta företaget

Mattias Dahlgren, rektor
013-263709
Linda Eklund, verksamhetskoordinator
013-207432
Förskolechef Eva Edsgården
013-208459
Ola Nilsson, rektor
013-263966
Anders Forsberg, rektor
013-207571
Fackliga företrädare i Linköpings kommun
013-206000
Snezana Arsenovic Nero/Verksamhetschef
013-207361
Thaira Alnajar
070-6201732
Marie Andersson, HR konsult
013-26 2664
Britt-Marie Sandström - Vision
013 20 78 51

Sammanfattning

Besöksadress

58181 Stadshuset
None

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024