OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Enskede Årsta Vantör är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 100 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.
Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.
Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.
Arbetsplatsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med olika administrativa arbetsuppgifter inom området ekonomiskt bistånd så som avstämning av beslut, fakturahantering, egna medel, kassahantering, diarieföra inkomna handlingar mm.
Du kommer att vara en av tre administratörer på enheten. Ni sitter tillsammans och fördelar det dagliga arbetet mellan er. Arbetet leds av biträdande enhetschef. Vi behöver under en period förstärka vårat administrativa team med ytterligare en medarbetare.
Kvalifikationer
Erfarenhet av administrativt arbete inom socialtjänsten i Stockholm stad, gärna inom verksamhetsområdet ekonomiskt bistånd.
Erfarenhet av att arbeta i Paraplysystemet, Agresso samt med egna medel.
Övrigt
Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringstiden.
Tjänsten tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.