OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tierps kommun har ett gynnsamt läge mellan Uppsala och Gävle med närhet till Stockholm, Arlanda och hela Mälardalsregionen. I kommunen finns goda och varierande boendemiljöer med natur och kultur inpå knutarna och utmärkta kommunikationer på såväl väg, järnväg som digitalt.
Vi söker nu en administrativ assistent till vår enhet för ekonomiskt bistånd vid Individ och familjeomsorgen i Tierps kommun.
Vårt arbetsklimat är tillåtande med högt i tak och atmosfären är otvungen med mycket skratt. Vi tror att engagemang föds genom uppmuntran och tillit samt att stimulerade medarbetare bidrar till såväl dynamik som utveckling. Det är också viktigt för oss att våra medarbetare har en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Hos oss erbjuds du bland annat ett tillgängligt ledarskap, regelbunden handledning av legitimerad psykoterapeut, flexavtal och löpande utbildningar. Det finns också möjlighet att byta semesterdagstillägg mot ledig tid.
Vi arbetar utifrån kommunens värdeord mod, ansvar, kundfokus, respekt och framtidstro. Läs gärna mer om oss på vår hemsida - www.tierp.se
ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ handläggare på enheten för ekonomiskt bistånd handlägger du bland annat egna medels ärenden, dödsboanmälningar, tillfällig dödsboförvaltning samt ekonomiskt bistånd till begravningskostnader. Du handlägger även ekonomiskt bistånd i ärenden där det inte ställs några krav på den enskilde till exempel där man är föräldraledig och behöver söka kompletterande försörjningsstöd. Du stödjer mottagningen med administrativa uppgifter i samband med nybesök samt administrerar förladdat kort i ärenden där ekonomiskt bistånd betalas ut på så sätt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning gärna med en inriktning som är relevant för vårt verksamhetsområde. Eftergymnasial utbildning eller liknande som är tillämplig för arbetsuppgifterna skattas som extra meriterande. Erfarenhet av administrativt arbete är ett krav. Du är ansvarsfull, noggrann och strukturerad i ditt arbete och trivs med ett högt arbetstempo. Du är dessutom flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du är en skicklig administratör med goda IT-kunskaper och har lätt att lära dig nya datasystem. B-körkort är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi rekryterar löpande under ansökningstiden!
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Bistånd/IFO Britt-Louise Björklund
0293-21 80 60
Verksamhetschef Individ- och familjeomsorgen Randi Graungaard
0293 21 84 20
Områdeschef Matthew McNeill
0293 21 8166
Verksamhetschef IFO Randi Graungaard
0293-21 84 20
Enhetschef Eva Limmergård
0293-21 81 35
Enhetschef Jenny Hilmersson Olsson
0293-21 81 78
Enhetschef Nima Najafi
0700898196
Enhetschef Arbetsmarknadsenheten Annalena Rudström
0293-21 84 77
Enhetschef Siri Hallstan
0293-218476
Enhetschef Bistånd/IFO Hanna Fontaeus
0293-21 80 60